نماد آخرین خبر

تمام ظرفیت تولید تراشه 5 نانومتری TSMC برای اپل رزرو شد

منبع
کليک
بروزرسانی
تمام ظرفیت تولید تراشه 5 نانومتری TSMC برای اپل رزرو شد

کليک/ شرکت TSMS اعلام کرده است که تمام ظرفيت توليد تراشه 5 نانومتري اين شرکت توسط اپل رزرو شده است.

شرکت TSMS که بزرگ‌ترين توليدکننده چيپست در دنيا است، از چند ماه گذشته توليد انبوه تراشه‌هاي 5 نانومتري خود را آغاز کرده است. اکنون اين شرکت در گزارشي اعلام کرده است که تمام ظرفيت توليد اين تراشه‌ها از طرف شرکت اپل رزرو شده است. اين شرکت از ماه مارس امسال در حال توليد اين تراشه‌ها است و همچنان توليد آن‌ها ادامه دارد. 

تقريبا يک پنجم از کل درآمد اين شرکت بزرگ تايواني، از توليد سفارشات اپل به دست مي‌آيد و به نظر مي‌رسد که نوع معامله TSMC با اپل کمي متفاوت باشد. 

طبق گزارش‌ها، شرکت اپل 80 ميليون واحد تراشه براي آيفون‌هاي سري 12 سفارش داده است؛ اما تعداد تراشه‌اي که اين کمپاني تا آخر امسال توانايي توليد آن‌ها را دارد حداکثر 74 ميليون واحد خواهد بود. بقيه تعداد سفارش اپل نيز احتمالا در سال آينده توليد خواهد شد. 

اين حرکت از سوي شرکت تايواني TSMC ممکن است به اين دليل باشد که شرکت سامسونگ توليد انبوه چيپست پرچمدار اسنپدراگون 875 کوالکام را آغاز کرده است. اگر شرکت کوالکام قصد داشته باشد مانند هميشه چيپست‌هاي پرچمدار اسنپدراگون خود را در ماه دسامبر رونمايي کند، قطعا بايد تاکنون توليد آن‌ها را آغاز کرده باشد و سامسونگ تنها توليد‌کننده‌اي است که توانايي ساخت تراشه‌هاي 5 نانومتري را دارد. 

همچنين شرکت سامسونگ اعلام کرده است که در حال کار روي تراشه Exynos 992 SoC خود است تا از آن در گوشي‌هاي هوشمند پرچمدار آينده خود استفاده کند. 

هوآوي نيز قصد داشت تا از تراشه کايرين 9000 خود که بر پايه تراشه 5 نانومتري ساخته شده است رونمايي کند. اين شرکت تعداد 15 ميليون از اين تراشه را به TSMC سفارش داده بود که اين شرکت تنها 8.8 ميليون واحد را آماده کرده است و با توجه به تحريم‌هاي آمريکا امکان توليد بقيه آن‌ها ديگر وجود ندارد. 

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره