ديجياتو/ لينکدين اخيرا اعلام کرده که بزودي شاهد ظاهري جديد براي اين شبکه اجتماعي کسب‌وکار محور خواهيم بود و از سوي ديگر بايد منتظر قابليت‌هاي پيام‌رساني و همينطور استوري‌هايي باشيم که به کاربران اجازه مي‌دهند تصاوير و ويديوهايي را به اشتراک بگذارند که بعد از يک روز، ناپديد مي‌شوند.

لينکدين در برخي از کشورها مانند برزيل، استراليا، فرانسه و هلند مشغول آزمايش استوري‌ها بوده است. اين کمپاني حالا مي‌گويد براي عرضه استوري‌ها در ايالات متحده و کانادا نيز آماده است و بعد از يک هفته، اين ابزار را در اختيار کاربران سراسر جهان مي‌گذارد. به اين ترتيب، حالا مشخص شده که لينکدين هم مثل ديگر شبکه‌هاي اجتماعي، مي‌خواهد تمرکزي دوچندان روي توليد محتويات ويديويي در پلتفرم خود داشته باشد.

پيام‌رسان اسنپ‌چت نخستين اپليکيشني بود که قابليت استوري‌ها را در سال ۲۰۱۳ در اختيار کاربران قرار داد. بعد از اين، ديگر شبکه‌هاي اجتماعي مانند فيسبوک، اينستاگرام، يوتوب و توييتر هم ورژن‌هاي خاص خود از استوري‌ها را ساخته‌اند. پينترست هم روز چهارشنبه اخير گفت در حال تست ابزار استوري‌ مخصوص به خودش است که به کاربران اجازه مي‌دهد موزيک و متن را به ويديوها و تصاوير اضافه کنند. اما استوري‌هاي پينترست که Story Pins ناميده مي‌شوند، بعد از ۲۴ ساعت محو نخواهند شد.

لينکدين مي‌گويد آن دسته از کاربرانش که قادر به تست استوري‌ها بوده‌اند، از اين قابليت براي ساخت تصوير و ويديو از دفاتر خانگي خود، صحبت درباره فرصت‌هاي شغلي و همينطور اينکه هنگام کار يا اوقات فراغت خود چه مي‌کنند کرده‌اند. استوري‌هاي لينکدين در هر روز سوالي جديد از کاربران مي‌پرسند، مثلا اينکه در روزهاي کاري چه مي‌کنند يا در روزهاي مرخصي، چطور انرژي خود را بازمي‌گردانند. امکان افزودن استيکر هم به استوري‌ها اضافه شده است.

ليز لي، مدير محصولات لينکدين عقيده دارد که «استوري‌ها به کاربران اين آزادي را مي‌دهند که محتوياتي واقعي‌تر از خود به اشتراک بگذارند». البته که افزايش استفاده از قابليت استوري در شبکه‌هاي اجتماعي، چالش‌هاي خود را نيز به همراه داشته، زيرا از هر ابزار جديد مي‌توان براي اشتراک‌گذاري اطلاعات کذب، نفرت‌ پراکني يا نشر محتويات توهين‌آميز استفاده کرد. مديران محتوايي که بر تصاوير و ويديوهاي داخل استوري‌ها نظارت دارند نيز بايد سريع عمل کنند، چرا که پست‌ها ظرف ۲۴ ساعت محو مي‌شوند.

از سوي ديگر اما استوري‌ها مي‌توانند عاملي براي ترغيب مردم به انتشار پست‌هاي بيشتر در شبکه‌هاي اجتماعي باشند، زيرا کاربران مي‌دانند اين محتويات براي هميشه در پروفايل‌شان باقي نمي‌ماند. افزايش درگيري مخاطبان با استوري‌ها نيز به شبکه‌هاي اجتماعي کمک مي‌کند تا قادر به فروش تبليغات بيشتر باشند.

اما از استوري‌ها که بگذريم، لينکدين قصد دارد از ظاهري جديد براي شبکه اجتماعي خود رونمايي کند که استفاده از سايت و اپليکيشن لينکدين را براي ۷۰۰ ميليون کاربرش آسان‌تر خواهد کرد. اين طراحي جديد، شامل فضاي سفيد بيشتري خواهد بود، به مراتب ساده‌تر است و بسيار مدرن‌تر ظاهر مي‌شود.

نکته جالب‌تر هم اينست که طراحي جديد استفاده کمتري از رنگ آبي کرده که رنگ نمادين لينکدين بوده است. کاربران ضمنا مي‌توانند از نوار جستجو براي يافتن گروه‌ها، محتويات و رويدادهاي مختلف نيز استفاده کنند.

براي ترغيب هرچه بيشتر کاربران به استفاده از ابزارهاي موجود در شبکه اجتماعي، لينکدين به سراغ يک پيام‌رسان داخلي هم رفته است. کاربارن مي‌توانند پيام‌هاي مختلف را به صورت گروهي انتخاب کرده و آن‌ها را آرشيو يا حذف کنند. از سوي ديگر مي‌توان به پيام‌هاي ارسال شده را اديت يا حذف کرد و به پيام‌هاي ديگران با يک اموجي واکنش نشان داد.

در آخر بايد افزود که پيام‌رسان لينکدين شامل آيکن‌هايي براي سرويس‌هاي کنفرانس ويديويي مختلف مانند بلو جينز، زوم و اسکايپ خواهد بود تا کاربران با فشردن تنها يک دکمه، قادر به آغاز چت ويديويي باشند.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم