اسپاتیفای نقشههایی برای پادکستهای انحصاری خود در سر دارد
ديجياتو/ اسپاتيفاي ميخواهد برخي از پادکستهاي اختصاصي خود را تبديل به سريالهاي تلويزيوني و فيلمهاي سينمايي کند.
اين کمپاني اخيرا از همکاري با Chernin Entertainment خبر داده است که قبلا سابقه توليد فيلمهايي نظير Ford v Ferrari ،Hidden Figures و New Girl را برعهده داشته و حالا براساس محتويات انحصاري اسپاتيفاي، فيلم و سريال ميسازد. اين همکاري بدان معناست که Chernin زودتر از هر شرکت ديگري ميتواند ايدههاي ساخت فيلم براساس محتويات اسپاتيفاي را شنيده و در صورت تمايل، حق ساخت آنها را به دست آورد. اسپاتيفاي ضمنا افزوده که اکنون ۲۵۰ شوي انحصاري دارد که Chernin ميتواند کار را با آنها آغاز کند.
Chernin در بيانيه خود راجع به اين همکاري گفته: «اسپاتيفاي يکي از غنيترين کتابخانههاي مالکيت معنوي را در جهان در اختيار دارد و اين کتابخانه روز به روز پرمحتواتر ميشود. اين گنجينه محتوايي در کنار شتاب بالاي از راه رسيدن صداها و داستانها جديد، فرصتهايي معرکه در اختيارمان قرار ميدهد تا اين داستانها و مالکيتهاي معنوي اعتيادآور را تبديل به محتوياتي بصري کنيم».
تبديل کردن پادکست به فيلم و برنامه تلويزيوني، از پيش به عنوان راهکاري درآمدزا براي کمپانيها پذيرفته شده است. چرنين، اسپاتيفاي و Pineapple Street Media همين حالا مشغول همکاري در ساخت يک اقتباس تلويزيوني از پادکست پليسي-جنايي The Clearing هستند و پيشتر هم پادکست Homecoming را به سريالي تبديل کردهاند که به صورت اختصاصي در سرويس Prime Video آمازون پخش ميشود.
توليد پادکست به مراتب کمهزينهتر و آسانتر از ساخت شوهاي تلويزيوني است و با ساخت آنها، استوديوها ميتوانند از ارزش يک داستان، پيش از اينکه سرمايهگذاري کلاني روي ورژن تلويزيوني آن انجام شود، باخبر گردند. حتي ستارههاي دنياي سينما، مانند رامي ملک هم حالا راهشان را به پادکستهاي تخيلي باز کردهاند و با تثبيت جايگاه خود به عنوان ستارههاي دنياي صوت، ممکن است از اقتباسهاي بصري نيز سر در آورند.
همکاري اسپاتيفاي با چرنين بدان معناست که اين غول استريم موسيقي، حالا يک کمپاني توليدکننده معتبر در اختيار دارد که همواره به دنبال فرصتهاي جديد براي استفاده از محتويات اسپاتيفاي ميگردد و در عين حال، آن را از وارد شدن به دنياي پيچيدهي هاليوود بينياز ميکند.