گوگل تبلیغات سیاسی را در روز بعد از انتخابات آمریکا ممنوع میکند
مهر/ پس از فيسبوک، گوگل هم از ممنوع کردن انتشار هرگونه تبليغات سياسي در پلتفرمهاي وابسته به خود در روز بعد از برگزاري انتخابات رياست جمهوري آمريکا خبر داد.
گوگل با ارسال ايميلهايي براي شرکتها و مؤسسات ناشر تبليغات ديجيتال که با آن همکاري دارند، اعلام کرده در روز بعد از برگزاري انتخابات رياست جمهوري آمريکا هيچ تبليغاتي را که در آن به کانديداها، خود انتخابات يا نتايج آن اشاره شده باشد، منتشر نميکند.
به نظر ميرسد علت اين مساله نگراني از وقوع آشوبهاي خياباني بعد از برگزاري انتخابات رياست جمهوري سال ۲۰۲۰ باشد. رفتارهاي خارج از عرف ترامپ که معتقد است وي به طور قطع پيروز انتخابات مذکور خواهد بود، به نگرانيها در اين زمينه دامن زده است.
حساسيت گوگل تا بدان جا افزايش يافته که در اين ايميل تصريح کرده هر آگهي که در آن اصطلاحات مرتبط با انتخابات به کار رفته باشد را در روز بعد از برگزاري انتخابات منتشر نميکند. اين محدوديت همه پلتفرمهاي وابسته به گوگل و از جمله يوتيوب را در بر ميگيرد.