تلویزیونهای هوشمند جدید نوکیا بهزودی معرفی میشوند


آي تي رسان/ بر اساس گزارش وبسايت NokiaPowerUser برند نوکيا پس از عرضه چندين تلويزيون هوشمند در هندوستان طي سال جاري و استقبال فراوان مشتريان از اين محصولات تصميم گرفته تا در روز 6 اکتبر (15 مهرماه) يک محصول تلويزيوني جديد را عرضه نمايد. نکته جالبتوجه اينکه اين محصول جديد با سيستم صوتي Onkyo روانه بازار خواهد شد. تلويزيونهاي هوشمند قبلي نوکيا شامل مدلهاي 43، 55 و 65 اينچي بودند. مدلهاي جديد تلويزيونهاي هوشمند نوکيا در 2 سايز 32 و 50 اينچي پيشتر تائيديه BIS را دريافت نمودهاند. بر اساس اطلاعات فعلي تلويزيون هوشمند 32 اينچي نوکيا داراي رزولوشن فول اچدي بوده و احتمالا به ارزانترين اسمارت تيوي نوکيا تبديل خواهد شد. همچنين منبع خبري فوق پيشبيني ميکند که اين تلويزيون 32 اينچي با برچسب قيمتي حدودا 21999 روپيه (تقريبا معادل با 300 دلار) در دسترس مشتريان قرار خواهد گرفت.
در عينحال تلويزيون هوشمند 50 اينچي نوکيا احتمالا با قيمتگذاري 36999 روپيه (تقريبا 505 دلاري) به فروش خواهد رفت. اين تلويزيون احتمالا مجهز به اسپيکر داخلي JBL بوده و با قابليت پشتيباني از سيستم هوشمند تنظيم نور، DTS، دالبي ويژن و ساير امکانات عرضه ميشود. تلويزيونهاي هوشمند جديد نوکيا مجهز به سيستمعامل اندرويد بوده و از رابط فرمانگير صوتي گوگل اسيستنت پشتيباني ميکنند.
اتفاقا نوکيا در ماه ژوئن سال جاري 2 تلويزيون جديد را روانه بازار کرد. در ميان اين محصولات يک تلويزيون هوشمند 43 اينچي 4K LED با سيستمعامل اندرويد 9، پردازنده 4 هستهاي CA53 با فرکانس 1.0 گيگاهرتز، 2.25 گيگابايت حافظه داخلي رم و 16 گيگابايت فضاي ذخيرهسازي به چشم ميخورد. اين تلويزيون از فناوريهاي دالبي ويژن، HDR10 و MEMC پشتيباني ميکند. قيمتگذاري اين محصول برابر با 31999 روپيه يا حدودا 436 دلار است. صرفنظر از اين موضوع تلويزيون هوشمند و پيشرفته 65 اينچي نوکيا با قيمتگذاري 64999 روپيه (حدودا 886 دلار) در بازار هندوستان به فروش ميرسد.
از جنبه طراحي پيشبيني ميشود که تلويزيونهاي جديد از همان سبک طراحي ساير مدلها بهرهبرداري نمايند. لذا اين محصولات احتمالا از الگوي طراحي بدونحاشيه استفاده خواهند کرد. حواشي فوقاني و جانبي اين تلويزيونها بايستي بسيار باريک باشند؛ اما قسمت پايه احتمالا کمي ضخيمتر خواهد بود. اين تلويزيونها از يک براکت نقرهاي رنگ در بخش زيرين استفاده ميکنند؛ اما کاربران ميتوانند آنها را بر روي ديوار نيز نصب نمايند. همچنين شاهد بهکارگيري الگوي رنگآميزي نقره اي در قسمت تحتاني تلويزيون و حک شدن لوگوي NOKIA در بخش مياني آن هستيم. بعلاوه يک اسپيکر JBL کشيده نيز در قسمت تحتاني تلويزيون مستقر شده است.
بيترديد مدلهاي جديد تلويزيون هوشمند نوکيا با اندازههاي متفاوت نمايشگر نهتنها از طريق مجاري رسمي کمپاني بلکه توسط فروشگاههاي Flipkart و Amazon India نيز به فروش خواهد رفت. از اين منظر بايستي درک کرد که هندوستان يک بازار بسيار مهم براي نوکيا بهشمار ميرود. فروشگاه Flipkart از دانش خود پيرامون نيازمنديهاي مشتريان هندي به منظور توسعه و ترويج فرآيند توليد و فروش تلويزيونهاي هوشمند برند نوکيا استفاده خواهد کرد.