لوگو جدید Gmail و دیگر سرویس های مرتبط با آن به روز شد
ديجياتو/ گوگل امروز از يک تغيير بزرگ براي تغيير برند و بازطراحي مجموعه اپهاي آفيس خود خبر داد و از اين پس G Suite با نام «Google Workspace» شناخته ميشود.
اين کمپاني علاوه بر تغيير برند، ويژگيهاي جديدي براي جيميل، داکس، ميت، شيتس و تقويم درنظر گرفته که احساس يکپارچگي بيشتري را به کاربران منتقل ميکنند. گوگل همچنين در حال تغيير در قيمتگذاري سرويسهاي خود است و يک سطح جديد به نام «Business Plus» به آنها اضافه کرده که از ويژگيهاي مديريتي بيشتري بهره ميبرد.
از اين ويژگيهاي جديد ميتوان به پنجره چت اشاره کرد که ميتواند يک سند جديد را براي تمام افراد در يک گروه بدون نياز به يک تب جديد نمايش دهد. در گوگل داکس بجاي باز کردن پنجره چت يا دنبال کردن ديگران با مکاننما، ميتوان تماس ويديويي با آنها برقرار کرد.
ارائه قابليتهايي که يکپارچگي اپها را افزايش ميدهند، ايده جديدي نيست و مايکروسافت با استفاده از فريمورک «Fluid» در آفيس ميخواهد چنين کاري را انجام دهد. وجود ويژگيهاي مشابه در Google Workspace به معناي تلاش جدي گوگل براي به چالش کشيدن مايکروسافت است.
گوگل در مسير جديد چندين قدم برداشته که ادغام ميت درون جيميل يکي از بزرگترين آنها محسوب ميشود. اين کمپاني ميخواهد با ادغام سرويسهاي خود، افراد بيشتري را متقاعد به استفاده از آنها کند.
اپهاي Google Workspace به کاربران اجازه ميدهد که به يک پيش نمايش کوچک از اسناد ديگر دسترسي پيدا کنند. اين کمپاني همچنين کاربرد «چيپهاي هوشمند» را نيز افزايش ميدهد که کارتهاي تماس کوچکي هستند که در هنگام منشن کردن فردي در يک سند، ظاهر ميشوند.
يکي از جالبترين ويژگيهاي جديد، امکان ايجاد يک سند به صورت مستقيم در پنجره چت يا شروع يک تماس ويديوي درون يک ارائه است که در هفتهها يا ماههاي آينده کاربران به آنها دسترسي پيدا ميکنند. اين قابليتهاي براي مشتريان عادي ديرتر ارائه خواهند شد.
بايد به اين موضوع اشاره کنيم که تمام اين ويژگيها با تمرکز روي دسکتاپ و براي اپهاي گوگل درون مرورگرهايي مانند کروم معرفي شدهاند. در نهايت گوگل آيکون اپهاي Google Workspace را تغيير داده است.
اين شرکت لوگوي جيميل را نيز تغيير داده است. اکنون لوگوي جيميل يک M ساخته شده از رنگهاي اصلي گوگل يعني قرمز، آبي، زرد و سبز است و به لوگوي سرويسهاي ديگر اين غول دنياي فناوري شباهت دارد. اين لوگو همچنان قرمز به نظر ميرسد که چندين قسمت آن رنگ ديگري دارند. با اين تغيير لوگو، سرويسهاي اين کمپاني شباهت بيشتري به يکديگر پيدا ميکنند و يکپارچگي بيشتر آنها را نشان ميدهد.
گوگل اعلام کرده که برنامهاي براي کاهش پشتيباني از اپهاي شخص ثالث درون Workspace ندارد و اگر يک تيم در حال استفاده از سرويسهاي گوگل به همراه اپهاي ديگري مانند زوم باشد، تغييري را تجربه نخواهد کرد. با اين حال ادغام اخير به معناي نياز به تبهاي کمتر است.