فروش 12 میلیون اپل واچ طی چهار ماه
ترنجي/ اپل واچ در چارک سوم سال ۲۰۲۰ به رکورد فروش ۱۱.۸ ميليون دستگاه رسيده است، که در مقايسه با مدت مشابه سال قبل ۷۵ درصد پيشرفت را نشان مي دهد. علي رغم افزايش در فروش، در کل فروش و بازار همچنان رتبه دوم را دارد و پشت سر شيائومي و دستگاه هاي به مراتب ارزانترش ايستاده است. البته آمار اين مطلب يسيار متفاوت است و بايد بخش به بخش بررسي شود.
اپل با ۴۱.۴ ميليون فروش بازار پوشيدني ها را رهبري مي کند
طبق جديدترين گزارش شرکت تحقيقاتي IDC شيائومي در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ با ۱۳.۵ ميليون فروش و ۲۴.۵ درصد سهم بازار، پيشتاز بود. اين شرکت رشد 27.8 درصدي را نسبت به سال گذشته نشان داده است. توجه داشته باشيد که اينجا درباره تمام بازار گجت هاي پوشيدني صحبت مي شود که شامل هندزفري ها، دستبند هوشمند و ساعت هوشمند است. شيائومي در بخش پوشيدني هاي مچي پيشتاز بازار است.
ذکر اين نکته حائز اهميت است که شيائومي پوشيدني هاي مُچي ارزان را به فروش مي رساند که اين امر نسبت به رقباي خود مانند اپل که اپل واچ را با قيمت بالايي مي فروشد، يک برتري در تعداد فروش ايجاد مي کند. هواوي، فيت بيت و سامسونگ به ترتيب در رتبه هاي سه، چهار و پنج قرار گرفتند که با رتبه بندي بالاترين فروش جهاني مرتب شده اند.
همانطور که گفتيم هنگامي که گجت هاي پوشيدني نظير هدفون هاي بي سيم واقعي در ترکيب قرار مي گيرند، اعداد يک تصوير کاملا متفاوت را ترسيم مي کنند. با فروش بالاي AirPods و Apple Watch اپل در چارک سوم سال ۲۰۲۰ حدود 41.4 ميليون دستگاه فروخته و 33.1٪ سهم بازار داشته است که کمي بيشتر از 32.2٪ سهم بازار چارک سوم سال ۲۰۱۹ است.
موسسه IDC مي گويد دليل رشد فروش اپل در چارک سوم سال ۲۰۲۰ به محبوبيت AirPods و Apple Watch SE است: «اپل در اين سه ماهه با 33.1 درصد سهم بازار را رهبري کرد. AirPods به همراه اپل واچ به دليل تقاضاي همه گيري کرونا، بسيار محبوب بودند. اپل با گسترش ساعت هاي هوشمند خود همچنين تضمين مي کند که دستگاه ها با چندين قيمت از جمله محصولات جديد سطح متوسط مانند Watch SE در دسترس هستند.»
رقابت در اين گروه آنچنان که انتظار مي رود نزديک نيست. شيائومي با تنها 17.0 ميليون فروش دارد که با کمتر از نيمي از ميزان فروش اپل، در جايگاه دوم قرار دارد. حتي سهم بازار شيائومي نيز کمتر از نيمي از سهم بازار اپل در اين رتبه بندي است. مقام هاي سوم و چهارم توسط هوآوي و سامسونگ به دست آمده اند که رشد سال به ترتيب 87.2 و 32.2 درصد را نشان مي دهند.
البته در بحث پوشيدني هاي مُچي در جدول زير مي بينيد که شيائومي اول است و سامسونگ تقريبا بازار را به ديگر رقبا با سهم بسيار ناچيزي باخته است.
سامسونگ سرمايه گذاري بيشتري در مورد هدفون هاي بي سيم انجام داده و محصولات جديد را به سرعت روانه بازار کرده است. اين بدان معناست که مي تواند سهم بازار خود را در سال آينده بيشتر کند. در همين حال، وقتي در نظر بگيريم که به دليل ادامه جنگ تجاري، هواوي بازار محدودي نسبت به رقبا دارد، فروش اين برند چشمگير است.
با وجود بيماري همه گير کنوني و تعداد بيشتري از افرادي که از خانه کار مي کنند، بازار پوشيدني ها پس از روند منفي در فروش و مقياس سال به سال در دو سه ماهه اول سال جاري، دوباره در Q3 2020 بازگشت.
شما به فکر خريد گجت پوشيدني هستيد؟