ديجياتو/ اروپا پس از مدت‌ها کش و قوس سرانجام تملک کمپاني پوشيدني هوشمند فيت‌‌بيت توسط گوگل را تاييد کرد. گوگل متعهد شده از داده‌هاي مرتبط به فيت‌بيت کاربران اروپايي براي تبليغ هدفمند استفاده نکند.

گوگل حدود يک سال قبل شرکت سلامتي محور فيت بيت را به ارزش ۲.۱ ميليارد دلار خريد تا از تجربه اين کمپاني در زمينه توسعه سخت‌افزار و نرم‌افزارهاي سلامتي و ساعت‌هاي هوشمند کمک گرفته و جاني دوباره به پلتفرم Wear OS ببخشد. در آن زمان «ريک اوسترلو»، مدير سخت‌افزار گوگل هم صراحتا هدف از اين خريد را معرفي دستگاه‌هاي پوشيدني ساخت گوگل عنوان کرد اما سازمان‌هاي نظارتي خيلي زود براي جلوگيري از ايجاد انحصار بررسي اين داد و ستد را کليد زدند.

با توجه به ابعاد بزرگ اين معامله، نهادهاي مختلفي از جمله کميسيون اروپا آنرا تاييد مي‌کردند و حالا اين کميسيون پس از يک سال تحقيق و بررسي روي آن مهر تاييد زده است. گوگل براي راضي کردن مقامات اروپا با برخي محدوديت‌ها موفق کرده که از اين ميان بايد به عدم استفاده از داده‌هاي فيت‌بيت کاربران اروپايي نظير اطلاعات مربوط به سلامتي و GPS در زمينه تبليغات هدفمند اشاره کرد.

اين شرکت همچنين بايد از ادغام کامل کسب و کار خود و فيت‌بيت خودداري کرده و اين امکان را در اختيار کاربران اروپايي قرار دهد که از به اشتراک گذاري داده‌هاي فيت‌بيت خود با ديگر سرويس‌هاي گوگل از جمله مپس و موتور جستجو جلوگيري کنند.

در نهايت گوگل تضمين کرده که تعهداتش در رابطه با API وب فيت‌بيت و API اندرويد خود را دستکم به مدت ۱۰ سال ديگر اجرا کند چرا که اين مورد به تقويت رقابت در بازار کمک کرده و مانع انحصارگرايي مي‌شود.

«مارگارت وستاگر»، کميسر بخش رقابت اتحاديه اروپا که به سخت گيري در مورد غول‌هاي فناوري مشهور است، در بيانيه‌اي دليل موافقت با اين داد و ستد را تضمين‌هاي گوگل عنوان کرده که از انحصارگرايي در بازار پوشيدني‌هاي هوشمند و فضاي نوظهور سلامت ديجيتال جلوگيري مي‌کنند.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم