نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
موبایل و بازی

مقایسه دو عضو جدید خانواده گلکسی سامسونگ

منبع
گجت نيوز
بروزرسانی
مقایسه دو عضو جدید خانواده گلکسی سامسونگ

گجت نيوز/ با مقايسه گلکسي اس ۲۱ با اس ۲۱ پلاس سامسونگ – Samsung Galaxy S21 vs S21+ شما را با مشخصات فني و امکانات اين دو گوشي آشنا مي‌کنيم.

برخلاف نسل قبل، هر يک از اعضاي خانواده سري گلکسي اس ۲۱ با اهداف متفاوتي طراحي شده‌اند. به طور مثال نسخه اصلي اس ۲۱ که ارزان قيمت‌ترين عضو اين خانواده است، از يک بدنه پلاستيکي استفاده مي‌کند، اما همچنان دوربين‌هاي جذاب و پردازنده‌اي قدرتمند در آن حضور دارد. اما چه تفاوت‌هايي بين اين دو نسخه وجود دارد؟

گلکسي اس ۲۱ در برابر اس ۲۱ پلاس


اولين تفاوت بين اين دو مدل ابعاد و اندازه آن‌ها است. در حالي که نسخه معمولي اين خانواده ابعاد ۱۵۱.۷ در ۷۱.۲ در ۹.۷ ميلي‌متري و وزن ۱۱ گرمي را ارائه مي‌کند، ابعاد نسخه پلاس برابر با ۱۶۱.۵۵ در ۷۵.۶ در ۷.۸۶ ميلي‌متر و وزن آن نيز ۲۰۲ گرم است. اين به خاطر قرار گيري يک نمايشگر با اندازه ۶.۷ اينچي به جاي نمايشگر ۶.۲ اينچي در نسخه اصلي است. رزولوشن در هر دو مدل +FHD بوده و از نوع Dynamic AMOLED 2X با نرخ رفرش متغير از ۴۸ تا ۱۲۰ هرتز هستند.



هر دو گوشي از چيپست اگزينوس ۲۱۰۰ قدرت مي‌گيرند و حتي پيکربندي حافظه آن‌ها نيز با ۸ گيگابايت رم و ۱۲۸/۲۵۶ گيگابايت فضاي ذخيره‌سازي يکسان است. ظرفيت باتري در نسخه پلاس ۴۸۰۰ ميلي‌آمپر ساعتي است. اين باتري به قدري کافي است که بتواند يک روز کامل نمايشگر ۶.۷ اينچي اين گوشي را روشن نگه دارد. در آن سو، نسخه معمولي اس ۲۱ به يک باتري ۴۰۰۰ ميلي‌آمپر ساعتي مجهز است که با توجه به نمايشگر کوچکترش، عقلاني به نظر مي‌رسرد.



در پشت قاب اين دو گوشي سه دوربين که شامل حسگر اصلي ۱۲ مگاپيکسلي، حسگر فوق عريض ۱۲ مگاپيکسلي و يک حسگر تله فوتو ۶۴ مگاپيکسلي مي‌شود. در جلوي نيز حفره‌اي در مرکز قسمت بالايي نمايشگر ايجاد شده که از يک دوربين سلفي ۱۰ مگاپيکسلي ميزباني مي‌کند. يکي ديگر از تفاوت‌ها بين اين دو مدل، تجهيز نسخه پلاس به فناوري باند فوق پهن (UWB) است. اين يک فناوري راديويي است که براي مخابرات بي‌سيم  در سطوح کم توان و برد کوتاه استفاده مي‌شود. علاوه بر اين، قاب پشتي در نسخه پلاس از جنس شيشه است و با گوريلا گلس ويکتوس از آن محافظت مي‌شود،‌ در حالي که نسخه معمولي اين خانواده از قاب پلاستيکي باکيفيت استفاده مي‌کند. هرچند در ظاهر تفاوتي بين اين دو قاب وجود ندارد و سامسونگ هنرمندانه توانسته از پلاستيک در اينجا استفاده کند.

جمع‌بندي
اگر به نمايشگر بزرگ‌تري (۶.۷ اينچي به جاي ۶.۲ اينچي) نياز داريد و مي‌خواهيد قاب پشتي گوشي شما به جاي پلاستيک از جنس شيشه باشد، مي‌توانيد گوشي گلکسي اس ۲۱ پلاس را انتخاب کنيد. اين نسخه از نظر مشخصات فني، تراشه و دوربين با نسخه معمولي مشابه است. هرچند ظرفيت باتري بزرگ‌تري داشته و مي‌تواند شارژدهي بيشتري را ارائه کند.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر