استرالیا به کاربرانش حق انتخاب اشتراک گذاری اطلاعات میدهد
مهر/ يک سازمان قانونگذار در استراليا مشغول بررسي هايي است تا به کاربران اختياراتي دهد نوع اطلاعاتي را که مي خواهند با گوگل و شرکت هاي فناوري تبليغاتي به اشتراک بگذارند را مشخص کنند.
يک سازمان قانونگذار استراليايي قصد دارد به کاربران اينترنت حق تصميم گيري درباره اطلاعاتي دهد که شرکتهاي فناوري مانند گوگل با مشتريان تبليغاتي خود به اشتراک ميگذارند. چنين اقدامي بخشي از تلاشهاي دولت اين کشور براي کاهش سلطه شرکتهاي فناوري است.
از سوي ديگر کميسيون رقابت و مصرف کننده استراليا (ACCC) نيز پيشنهاد کرده تا توانايي شرکتهاي بزرگ براي دسترسي به تاريخچه آنلاين کاربران براي فروش متقاطع محصولات و کالاها محدود شود.
اين پيشنهادات بخشي از گزارش ACCC درباره تبليغات ديجيتال در استراليا است. ارزش اين بازار در استراليا ۲.۶ ميليارد دلار تخمين زده ميشود و به گفته اين قانونگذار حوزه مذکور فاقد رقابت، شفافيت و گزينههاي انتخابي است.
همچنين کميسيون رقابت و مصرف کننده استراليا تخمين ميزند سهم گوگل از درآمد تبليغات ديجيتال باتوجه به نوع سرويس اين شرکت بين ۵۰ تا ۱۰۰ درصد است.
علاوه بر آن، در اين پيشنهادات بخش جديدي به کمپين سازمان قانونگذار براي نظارت بر قدرت شرکتهاي آنلاين (گوگل و فيس بوک) در استراليا اضافه شده است.
اين درحالي است که استراليا تصميم دارد با تصويب قانوني شرکتهاي بزرگ فناوري از جمله گوگل را وادار کند براي انتشار اخبار و محتواي رسانههاي محلي، هزينهاي به آنها پرداخت کنند. از سوي ديگر گوگل اعلام کرده در صورت تصويب اين موضوع، گزينه جستجو در اين کشور را حذف ميکند.