نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
موبایل و بازی

سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر اپل ضعیف‌تر از سامسونگ

منبع
سخت افزار
بروزرسانی

سخت افزار/ اپل هميشه سعي در رونمايي از دستگاه‌هاي خود با برتري بيشتر نسبت به گوشي‌هاي هوشمند ديگر داشته است با اين وجود ظاهرا امسال با رونمايي از iPhone 12S شاهد ضعيف بودن سنسور اثر انگشت زير نمايشگر اپل نسبت به نمونه‌هاي سامسونگ خواهيم بود. از اين رو اپل سعي دارد تا هرچه زودتر يک راه حل براي کامل کردن سنسور اثر انگشت خود پيدا کند. طبق شايعات سال 2021 زمان رونمايي از سري iPhone 13 بود اما ظاهرا اين اسم گذاري براي سال آينده خواهد بود و دوباره شاهد برگشت S به نام گوشي‌هاي آيفون هستيم. بنابر آخرين اخبارهاي منتشر شده، کمپاني اپل امسال از iPhone 12s رونمايي خواهد کرد و عدد 13 را احتمالا براي سال آينده در نظر خواهد گرفت.

بر اساس گفته روزنامه The Wall Street Journal آيفون 12s هم از سنسور اثر انگشت و هم از Face ID استفاده خواهد کرد تا بتواند ترکيب کاملي از ورودي امنيتي را براي گوشي شما به همراه داشته باشد. اما درحال حاضر تنها راه استفاده اپل از سنسور اثر انگشت، خريد سنسورهاي کمپاني کوالکام است. درحال حاضر سنسور اثر انگشت زير نمايشگر اپل هنوز به نمونه اوليه خود نزديک نشده است و از اين رو کمپاني اپل مجبور به خريد اين مورد از کمپاني‌ کوالکام است.

درحال حاضر نسخه دوم سنسور اثر انگشت زير نمايشگر کوالکام با بزرگتر شدن سطح شناسايي اثر انگشت در کنار سرعت بو ضريب امنيتي بيشتر رونمايي شده است و بسياري از گوشي‌هاي اندرويدي پرچمدار سال 2021 اين مورد را به عنوان يکي از گزينه‌هاي پيشفرض خود در نظر خواهند گرفت. اما اين مورد براي سامسونگ مقداري فرق مي‌کند.

سامسونگ از تکنولوژي مخصوص به خود با نام UltraSonic در کنار سنسور کوالکام استفاده مي‌کند تا بتواند ضريب امنيتي را از حالت پايه خود چندين برابر بالاتر ببرد. از اين رو با ارسال پالش به سطح انگشت، اثر انگشت شما خوانده خواهد شد. با انجام اينکار در صورتي که انگشت شما خيس يا کثيف باشد بازهم قادر به بازکردن قفل دستگاه خود خواهيد بود. اما با توجه به اينکه اين مورد اختصاصي براي کمپاني سامسونگ است، اپل قادر به استفاده از آن نيست و همين موضوع باعث خواهد شد تا سنسور اثر انگشت زير نمايشگر اپل براي آيفون 12 اس ضعيف‌تر از گلکسي اس 20 و ديگر سري‌هاي اين خانواده باشد. البته سرعت شناسايي اين سنسور اصلا پايين نخواهد بود و مي‌توانيد انتظار عملکرد يکسان اين سنسور با نمونه‌هاي iPhone SE 2020، مک بوک‌هاي اپل در کنار آيپد را داشته باشيد.

همچنين روزنامه WSJ نرخ بروزرساني آيفون 12S را نيز طبق نظريه‌هاي خود مشخص کرده است. به گفته اين روزنامه نسخه‌هاي Pro و بالاتر سري آيفون 12 اس به احتمال زياد از نمايشگر LTPO OLED سامسونگ با نرخ بروزرساني 120 هرتز استفاده خواهند کرد. با انجام اينکار در صورتي که ظرفيت باتري اين دستگاه‌ها افزايش چشم گيري نيز نداشته باشد بازهم شاهد عملکرد باتري بهتري نسبت به فعال بودن هميشگي نرخ بروزرساني 120 هرتز هستيم.

در کنار اين مورد دوربين زوم پريسکوپ احتمالا امسال در آيفون 12s استفاده شود. بيشترين نرخ زوم اپتيکال در اين لحظه براي آيفون 12 پرو مکس با زوم 2.5 برابر در بين تمام گوشي‌هاي آيفون است و احتمالا امسال زوم اپتيکال 5 يا 10 را مشاهده خواهيم کرد. ولي نمايشگر و دوربين پريسکوپ تنها موارد گفته شده نيستند و نسخه يک ترابايتي اين دستگاه نيز احتمالا براي رقابت با گوشي‌هاي کنوني سامسونگ حضور پيدا خواهد کرد. در کنار اين مورد اپل به احتمال خيلي کمي به طور کامل پورت شارژ خود را حذف کند. از اين رو براي شارژ دستگاه خود تنها بايد از شارژ بي‌سيم استفاده کنيد.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره