نماد آخرین خبر

آموزش تنظیم فریم ریت ثابت در فورتنایت

منبع
سخت افزار
بروزرسانی

سخت افزار/ فورتنايت يکي از بازي‌هاي سبک بتل رويال با بيش از 100 ميليون بازيکن در سراسر دنيا مي‌باشد. اين بازي در روزهاي اوليه عرضه خود توانست توجه‌هاي زيادي را به خود جلب کند و از اين رو موفقيت بزرگي را براي کمپاني Epic Games به همراه خود آورد.  رفته رفته با توجه به بهتر شدن اين بازي و قرار گرفتن المان‌هاي بسيار بيشتر در بازي، مصرف منابع اين بازي نيز به نسبت بيشتر شده است. از اين رو درگيري پردازنده با توجه به استفاده بيشتر فورتنايت از پردازنده، بسيار بالاتر رفته است و براي کامپيوترهايي با پردازنده ميانرده، دردسر ايجاد کرده است. با تنظيم تنظيم فريم ريت ثابت در فورتنايت قادر هستيد تا درصد درگيري پردازنده خود را به حداقل برسانيد.

فورتنايت سال اوليه حضور خود در عرصه گيم را با مصرف منابع بسيار کمي شروع کرد. به عنوان مثال در هنگام حضور در مپ قادر به دريافت فريم ريت قفل 120 با درصد مصرفي پردازنده 40 درصد از اين بازي با پردازنده i5 7500 بوديد. اما درحال حاضر در صورتي که فريم ريت خود را بر روي 120 بگزاريد، متاسفانه شاهد درگير شدن 70 درصدي پردازنده با فورتنايت هستيد. اين مقدار در کنار ديگر موارد سيستمي باعث رسيدن درصد سي پي يو به 100 و نتيجه آن، افت فريم‌هاي ناگهاني در بازي است.

بسياري از کاربران ايراني هنوز از نمايشگرهايي با نرخ بروزرساني 60 الي 75 هرتز استفاده مي‌کنند و قشر گيمر و افرادي که نياز به فريم ريت بالاتر دارند هميشه به سمت خريد مانيتورهاي گران قيمت مخصوص بازي با نرخ‌هاي 120 رو به بالا مي‌روند. از اين رو تنظيم کردن بسياري از بازي‌ها بر روي فريم ريت 75، درگيري کمتري را با سي پي يو به همراه خواهد داشت و همچنين در کنار اين مورد فريم ريت شما نيز پايدارتر از قبل خواهد شد.

موردي در رابطه با مدت زمان تاخير کليک تا ثبت آن با نام Input Lag وجود دارد. بر اساس اين موضوع در صورتي که فريم ريت بازي خود را بر روي 240 تنظيم کنيد، قادر به دريافت مقدار تاخير پايين‌تر از 5 ميلي ثانيه در فورتنايت هستيد. البته براي دريافت فريم ريت 240 نيازمند يک کامپيوتر قوي نيز هستيد. اما با اين حال تفاوت فريم ريت 120 و 75 آن قدر نيست که باعث ايجاد Input Lag براي شما بشود.

گزينه‌اي با نام V-Sync در بسياري از بازي‌ها وجود دارد که با فعال کردن آن، فريم ريت بازي با نرخ بروزرساني مانيتور شما يکي مي‌شود. اما اين مورد Input Lag بسيار زيادي را به همراه خود دارد. دليل آن يکسان کردن هر فريم با يکديگر براي جلوگيري از شکستگي تصاوير در بازي است. اما با توجه به اينکه فورتنايت يک بازي شوتر است. جزئيات گرافيکي زياد در آن اهميتي ندارد.

براي تنظيم فريم ريت ثابت در فورتنايت ابتدا نياز به بستن بازي در صورت باز بودن آن داريد. سپس با کليک بر روي آيکون استارت در گوشه سمت چپ/پايين و باز شدن منوي استارت، با نوشتن %localappdata% و فشردن گزينه اينتر، پنجره جديدي براي شما باز خواهد شد. در پنجره باز شده شاهد پوشه‌هاي بسيار زيادي خواهيد بود اما تنها پوشه مورد نياز شما ” FortniteGame ” مي‌باشد.

با وارد شدن به داخل پوشه FortniteGame و سپس بعد از آن پوشه Saved، پوشه‌اي با نام Config در ميان 8 پوشه ديگر مي‌بينيد. با ورود به آن و سپس انتخاب پوشه WindowsClient تنها شاهد يک فايل ini هستيد.

بر روي GameUserSettings کليک راست کرده و سپس گزينه Properties را انتخاب کنيد. دقت داشته باشيد تيک Read Only برداشته شده باشد. با اينکار در صورت ايجاد تغيير در اين بخش، بعد از باز کردن دوباره بازي فورتنايت، اين بازي قادر به تنظيم کردن مقادير پيشفرض ثبت شده خود را ندارد. اگر بخواهيم به صورت آسان‌تر اين مورد را توضيح بدهيم: فورتنايت مقادير 60 – 120 – 144 – 165 – 240 و 360 را جزو فريم ريت‌هاي ثابت خود دارد اما براي تنظيم کردن فريم ريت 210 نياز به تغيير فايل GameUserSettings و سپس زدن تيک Read Only داريد. اما در زمان ويرايش GameUserSettings نياز به زدن تيک Read Only نيست.

بعد از انجام موارد گفته شده با کليک راست بر روي فايل و زدن گزينه Edit، برنامه نوت پد يا برنامه ديگر پيشفرض شما براي اديت فايل‌هاي متني باز خواهد شد. سپس با انتخاب گزينه Search يا همان جستجو و تايپ ” FrameRateLimit ” بخش مورد نظر خود را پيدا خواهيد کرد. سپس با پاک کردن اعداد مقدار نوشته شده و سپس درج مقدار فريم ريت خود کار ما به اتمام رسيده است. تنها کافيست به عنوان مثال عدد 240.000000 را به 76.000000 تغيير دهيد. بعد از انجام اينکار کافيست فايل را ذخيره و سپس با کليک راست و زدن گزينه Properties، تيک Read Only را فعال کنيد. با اينکار همانطور که گفته شد، فورتنايت قادر به تغيير در اين فايل نخواهد بود.

بعد از انجام تمام کار‌هاي گفته شده بازي خود را اجرا و از فريم ريت پايدار و درصد درگيري پردازنده پايين‌تر لذت ببريد.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره