نماد آخرین خبر

فروش کلی نینتندو سوییچ از 3DS پیشی گرفت

منبع
سخت افزار
بروزرسانی
فروش کلی نینتندو سوییچ از 3DS پیشی گرفت

سخت افزار/ به نظر مي‌رسد که سرانجام فروش کلي نينتندو سوييچ از 3DS پيشي گرفت و همچنين با توجه به روند فعلي کنسول فعلي کمپاني ژاپني مدل نسل قبلي Wii را نيز تا پايان سال پشت سر خواهد گذاشت.

نينتندو به تازگي گزارش مالي اخير خود را منتشر نموده که نتايج فوق العاده‌اي را نشان مي‌دهد. تا 31 دسامبر کنسول نينتندو سوييچ در سطح جهاني 79.87 ميليون واحد فروش داشته (از زمان عرضه در مارس 2017) تا موفق شود فروش کنسول دستي ديگر نينتندو يعني 3DS را با 75.94 ميليون دستگاه پشت سر گذارد. اين يعني در طي 9 ماه گذشته نينتندو موفق شده تا 24.10 ميليون دستگاه از کنسول خود را شامل 16.77 ميليون نسخه معمولي و 7.33 ميليون نسخه لايت به فروش برساند.

29 عنوان موفق شده‌اند که فروش بيش از يک ميليون واحد را در طي سال مالي اخير داشته باشند که شامل بازي‌هايي از ناشران ديگر نيز مي‌شود. در نتيجه فروش سخت افزار به 24.10 ميليون واحد رسيده (35.8 درصد افزايش فروش سال به سال) و فروش نرم افزار نيز 176.10 ميليون واحد (43.0 درصد افزايش سال به سال) بوده است.
 

همانطور که گفتيم و طبق پيش بيني‌هاي تحليلگر Benji Sales، روند فعلي مي‌تواند پلتفرم جديد نينتندو را از نظر فروش تا پايان سال بالاتر از Ninitedo Wii قرار دهد. نسخه اصلي کنسول Wii از سال 2006 به بازار عرضه شد و فروشي 101.63 ميليوني را در طي عمر خود تجربه کرد تا در حال حاضر پُرفروش‌ترين کنسول نينتندو لقب گيرد. البته در اين ميان پلتفرم‌هاي قابل حمل مانند Game Boy Advance و Game Boy اصلي نيز به ترتيب 81.51 ميليون و 118.69 ميليون فروش داشته‌اند. اگر وضعيت فعلي سوييچ در طي سال 2021 و 2022 ادامه يابد، پيش بيني مي‌شود که Game Boy را نيز در سال آينده کنار بزند (از نظر فروش کلي).

علي رغم وجود ويروس کرونا و عرضه کنسول‌هاي نسل بعدي سوني و مايکروسافت، سوييچ همچنان فروش بسيار خوبي را تجربه مي‌کند. امري که خود نينتندو نيز سال گذشته آن را پيش بيني کرده بود.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره