نماد آخرین خبر

نسخه جدید گوگل کروم همراه با ویژگی تازه منتشر شد

منبع
کليک
بروزرسانی
نسخه جدید گوگل کروم همراه با ویژگی تازه منتشر شد

کليک/ به تازگي نسخه جديد گوگل کروم براي اندرويد منتشر شده است که قابليت گروه بندي تب ها را در کنار شيوه نمايش جديد آنها براي کاربران به ارمغان آورده است.

با توجه به گزارش‌ هاي فراوان و نظرات کاربران مبني بر نياز به قابليتي براي گروه بندي تب ها، بالاخره شرکت گوگل به نظر کاربران توجه کرده و در نسخه جديد گوگل کروم اين قابليت را به همراه ظاهري متفاوت در نمايش تب ها را منتشر کرد. طبق گزارشات موجود اين قابليت جديد براي برخي کاربراني که نسخه ۸۸ گوگل کروم را بر روي گوشي اندرويدي خود نصب کرده اند ظاهر شده است. ظاهر تب ها از ليست عمودي به حالت شبکه اي در آمده است تا دسترسي به هر تب آسان تر از قبل باشد که شباهت زيادي به کروم نسخه آي او اس دارد. زماني که شما در حال مشاهده تپه ها هستيد، شما ميتوانيد تقريبا ۶ تب را بر روي صفحه ببينيد که براي بستن هر کدام فقط کافيست آنها را به چپ يا راست بکشيد. براي استفاده از تب هاي ناشناس نيز دکمه اي مجزا در بالاي صفحه تعبيه شده است.

اين ويژگي گروه بندي تب ها شبيه به قابليت مديريت تب ها در گوگل کروم نسخه دسکتاپ است که از سال گذشته به آن اضافه شده است. اين قابليت به کاربر اين امکان را مي‌دهد تا بتواند تب هاي خود را به بهترين شکل مديريت کند. در اندرويد شما مي توانيد با کشيدن برگه ها روي صفحه، زبانه ها را به گروه هاي مختلف تقسيم کنيد. همچنين کاربر مي تواند تب هاي خود را به صورت شناور در زير صفحه داشته باشد تا امکان دسترسي به آنها آسانتر باشد.

با اينکه اين ويژگي هفته گذشته به نسخه جديد گوگل کروم اضافه شده است اما هنوز خيلي از کاربران هستند که تجربه استفاده از اين قابليت کاربردي را نداشته اند. اما براي دسترسي دستي به اين قابليت، شما مي توانيد از طريق تنظيمات آزمايشي کروم آن را فعال کنيد. براي اين کار ابتدا گوگل کروم خود را به روز رساني کرده، سپس آن را اجرا کنيد. حال اين آدرس را سرچ کنيد: chrome://flags حال در صفحه باز شده عبارت هاي Tab Grid Layout, Tab Groups, Tab Groups Continuation و Tab Groups UI Improvements را سرچ کرده و آنها را به حالت Enabled در آوريد. در نهايت نياز است که دو بار گوگل کروم را ريستارت کنيد.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره