نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

طرفداران سامسونگ منتظر یک گوشی متفاوت باشند!

منبع
ديجي کالا
بروزرسانی
طرفداران سامسونگ منتظر یک گوشی متفاوت باشند!

ديجي کالا/ همانطور که احتمالا مي‌دانيد، شرکت‌هاي مختلف براي ايده‌هاي خود پتنت ثبت مي‌کنند. سامسونگ در اواسط ۲۰۲۰ پتنتي را ثبت کرده که در آن طراحي يک گوشي مجهز به دوربين پاپ‌آپ چرخنده را نشان مي‌دهد. حالا به لطف سايت LetsGoDigital و کانال يوتيوب Concept Creator، رندرهاي سه‌بعدي مبتني بر اين طرح را مي‌توانيم ببينيم.

ايده‌ي کلي اين طراحي يادآور گوشي‌هايي مانند ايسوس ذن‌فون ۷ پرو است که دوربين اصلي آن به عنوان دوربين سلفي هم انجام وظيفه مي‌کند. به لطف اين مشخصه، گوشي مذکور ديگر نيازي به بهره‌گيري از دوربين سلفي جداگانه ندارد و در عوض مي‌تواند از نمايشگر يک‌دست فاقد بريدگي يا حفره بهره ببرد. علاوه بر اين، دوربين‌هاي اصلي مي‌توانند عکس‌هاي سلفي بسيار بهتري را ثبت کنند.

 

اما در اين پتنت سامسونگ، دوربين سه‌گانه به‌صورت عمودي در پنل پشتي تعبيه شده‌اند اما زماني که کاربران قصد ثبت عکس‌هاي سلفي را دارند، اين ماژول دوربين طوري مي‌چرخد و بالا مي‌آيد که فقط يک دوربين روبروي چهره‌ي کاربر قرار مي‌گيرد. عملي کردن چنين مشخصه‌اي بسيار دشوار است و مانند بسياري از پتنت‌هاي مشابه، احتمالا هيچوقت اين گوشي راهي بازار نخواهد شد.

همانطور که احتمالا مي‌دانيد، قطعات متحرک دوام گوشي را پايين مي‌آورند زيرا احتمال خرابي آن‌ها بالا است. با اين حال شرکت سامسونگ با ساخت گوشي‌هاي پيچيده‌اي مانند گلکسي زد فولد ۲ نشان داده که از توانايي فني بالايي براي ساخت گوشي‌هاي مبتني بر طراحي‌هاي پيچيده بهره مي‌برد. در هر صورت، چنين پتنت‌هايي نشان مي‌دهند که شرکت‌هاي مختلف همواره در حال طراحي ايده‌هاي نوآورانه‌اي براي گوشي‌هاي هوشمند هستند.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره