توییتهای محبوب پولی میشوند
ايسنا/ توييتر براي نخستين بار ايده عرضه يک محصول اشتراکي را مطرح کرد که به کاربران امکان مي دهد از فالوئرهايشان براي دسترسي به محتوا يا تجربه ويژه، پول دريافت کنند.
چنين اقدامي در راستاي متنوع کردن منابع درآمد توييتر انجام خواهد گرفت و به کاربران برجسته اين شبکه اجتماعي اجازه مي دهد از طريق اين سرويس درآمدزايي کنند.
توييتر در کنفرانس مجازي سرمايه گذاران به محصول جديد با عنوان "سوپر فالوز" اشاره کرد و آن را يک حساب اشتراکي توصيف کرد. اين شرکت اخيرا استارتاپ خبرنامه Revue را خريداري کرده است و مديرانش اظهار کرده اند که در حال بررسي راه هايي براي کمک به نويسندگان خبرنامه به منظور ايجاد مخاطبان پولي در توييتر هستند. اين شرکت در حال بررسي امکان پرداخت پول از سوي کاربران به افرادي است که از فالو کردن آنها لذت مي برند.
بلومبرگ پيش از اين گزارش کرده بود که توييتر در حال بررسي قابليت هاي اشتراک کاربران است و جک دورسي، مديرعامل توييتر درباره ايده پرداخت پول براي دسترسي به محتواي يک کاربر توسط کاربر ديگر صحبت کرده بود.
تقريبا ۹۰ درصد از فروش توييتر از تبليغات است که بر اساس فصلي و به راحتي تحت تاثير عوامل خارج از کنترل شرکت قرار مي گيرد. به عنوان مثال درآمد توييتر در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ در اوج تعطيلي هاي پاندمي ۱۹ درصد کاهش پيدا کرده بود.
بر اساس گزارش بلومبرگ، توييتر دو برابر کردن درآمد سالانه به ۷.۵ ميليارد دلار تا سال ۲۰۲۳ را هدف گذاري کرده است و انتظار دارد شمار کاربرانش در سه سال آينده هر سال به طور متوسط ۲۰ درصد رشد کند و در سال ۲۰۲۳ به ۳۱۵ ميليون نفر برسد.
اعلام اين دورنما، رشد بيش از هشت درصدي سهام توييتر را به دنبال داشت. اين شبکه اجتماعي براي رسيدن به رقيبان بزرگي همچون فيسبوک و تيک تاک شرکت بايت دنس، به سختي تلاش مي کند. توييتر در ماه هاي اخير تلاش کرده است سرويسهايي مانند چت صوتي که شبيه اپليکيشن کلاب هاوس است، عرضه کند.