نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
موبایل و بازی

استفاده از موز به عنوان دسته PS5

منبع
مجله ديجي کالا
بروزرسانی

مجله ديجي کالا/ سوني گواهي ثبت اختراع جديدي را به ثبت رسانده که در آن از وصل کردن ميوه‌ي موز به کنسول پلي‌استيشن ۵ به عنوان دسته‌ي بازي صحبت شده است. اين موضوع با وجود اين که بيش‌تر به يک شوخي بامزه مي‌ماند، واقعي و کاملا جدي است. شرکت سوني در حال بررسي کردن تبديل اجسام غير الکترونيکي به دسته‌ي بازي است.

دسته‌هاي بازي غيرمعمول چيز جديدي نيستند. افراد زيادي وجود دارند که براي شوخي و خنده با گيتارهاي الکتريکي مخصوص بازي گيتار هيرو يا پدهاي مخصوص بازي‌هاي رقص، بازي‌هاي معمولي را به اتمام مي‌رسانند. اين کارهاي غير معمول جذابيت‌هاي خود را دارند و باعث مي‌شوند تا کمي فراتر از دسته‌هاي مرسوم فکر کنيم که همگي تاثيريافته از طراحي دسته‌ي پلي‌استيشن يک هستند. البته دسته‌هاي رسمي غيرمرسوم هم وجود دارند؛ مانند مجموعه کنترلرهايي که شرکت مايکروسافت براي افراد معلول طراحي کرده. در ميان تمام دسته‌هاي نامرسوم شرکت سوني ايده‌اي عجيب دارد.

شرکت سوني قصد دارد تا از اجسام خيلي معمولي مانند ميوه‌ها، خودکارها و حتي ليوان‌ها به عنوان دسته‌ي بازي استفاده کند. اين ايده‌ي غريب در جديدترين پتنت ثبت شده توسط اين شرکت مورد بحث قرار گرفته. شرکت سوني عقيده دارد که يک يا چند تا از ميوه‌هايي مانند موز مي‌توانند به عنوان دسته‌ي بازي استفاده شوند. در دنيايي که اين ايده فراگير شود قبل از بازي‌کردن بايد سراغ يخچال رفت و چند موز براي شروع بازي برداشت.

اين کار از نظر عملي کاملا ممکن است. ميوه‌ها در خود عناصر رسانا دارند و اين عناصر مي‌توانند انجام چنين کاري را ممکن کنند. براي مثال ميوه‌ي موز منبع سرشار پتاسيم است. اين عنصر مي‌تواند بستري براي تبديل ميوه به دسته‌ي بازي باشد. شرکت سوني در ايده‌ي ثبت شده‌ي خود تصويري از يک موز نيز قرار داده که دو طرف اين موز دکمه‌هاي ضربدر و مثلث هستند.

اولين منبع ايده‌ي استفاده از ميوه‌ها به عنوان دسته‌ي بازي شرکت سوني نيست. يک استريمر در پلتفرم توييچ وجود دارد که کارش بازي کردن با استفاده از ميوه‌ها به عنوان دسته‌ي بازي است. اگر به کانال اين استريمر نگاه بي‌اندازيد مي‌توانيد ويديوهايي از او را ببينيد که از ميوه‌هايي مانند موز و انبه به عنوان دسته‌ي بازي استفاده شده است.

شرکت سوني همواره علاقه‌ي زيادي به نوآوري داشته. اين موضوع از همان اولين کنسول اين شرکت، يعني پلي‌استيشن يک که از ديسک‌هاي نوري و گرافيک سه‌بعدي پشتيباني مي‌کند قابل رويت است. پلي‌استيشن ۵ هم که جديدترين کنسول اين شرکت است چنين نوآوري‌هايي را، مخصوصا در دسته‌ي خود دارد. البته ثبت شدن يک پتنت اصلا به اين معنا نيست که استفاده از موزها به عنوان دسته‌ي بازي قطعي است. در اصل اين قضيه که مهندسان شرکت سوني به شکل جدي در مورد اين موضوع فکر کرده‌اند واقعا جالب است.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر