برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

جهش ارزش سهام شیائومی پس از توقف موقتی فرمان ترامپ

منبع
ايسنا
بروزرسانی
جهش ارزش سهام شیائومی پس از توقف موقتی فرمان ترامپ

ايسنا/ ارزش سهام شيائومي روز دوشنبه در پي حکم يک قاضي آمريکايي براي توقف موقتي اجراي محدوديتهاي وضع شده در دوران ترامپ که سرمايه گذاري آمريکايي در اين سازنده تلفن همراه چيني را ممنوع مي کرد، جهش پيدا کرد.

ارزش سهام شيائومي در ابتداي معاملات بيش از ۱۰ درصد جهش پيدا کرد اما از آن زمان رشد قيمتش ضعيف شد و آخرين بار افزايش حدود هشت درصدي را نشان داد.

دولت ترامپ در ژانويه شيائومي را به عنوان يکي از چندين شرکت چيني مرتبط با ارتش چين مشخص کرد. در نتيجه شيائومي که سومين سازنده بزرگ تلفن هوشمند در چين است، مشمول فرمان اجرايي نوامبر قرار گرفت که تحت آن، سرمايه گذاران آمريکايي اجازه ندارند به خريد سهام يا اوراق بهادار شرکتهايي که در فهرست وزارت دفاع آمريکا مشخص شده اند، بپردازند.

شيائومي در آن زمان اعلام کرده بود تحت مالکيت ارتش چين قرار ندارد و هيچ ارتباطي با آن ندارد و متعاقبا شکايتي را براي لغو اين محدوديت و توقف ممنوعيت سرمايه گذاري تنظيم کرده بود.

رودولف کانتراس، قاضي منطقه اي آمريکا روز جمعه حکمي را براي ممانعت از اجراي دستور دوران ترامپ صادر کرد. اين قاضي اعلام کرد بدون اغماض، شيائومي صدمات جبران ناپذيري را در قالب آسيب به شهرت و ضرر اقتصادي غيرقابل بازگشت متحمل خواهد شد. شواهد محکمي وجود ندارد که نشان دهد شيائومي از شرکتهاي وابسته به ارتش چين است.

بر اساس گزارش شبکه CNBC، شيائومي از اين حکم ابراز خوشنودي کرد و اعلام کرد به درخواست خود از دادگاه براي غيرقانوني اعلام کردن اين محدوديت و حذف دائمي آن ادامه خواهد داد.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره