زوميت/ فورد در همکاري با اچ‌پي و سه شرکت ديگر به فناوري جديدي دست پيدا کرده است تا از ضايعات چاپ سه‌بعدي به‌منظور توليد قطعاتي کوچک براي خودروي F-250 استفاده کند. 
   
يکي از مزايايي که فناوري چاپ سه‌بعدي در مقايسه‌ با روش‌هاي توليدي مرسوم ارائه مي‌دهد، کاهش ضايعات است. بااين‌حال حتي اگر نمونه‌هاي پيش‌توليد خراب‌شده و قديمي را برداريد، همچنان محصولاتي جانبي مثل تکه‌هاي پلاستيکي که در نهايت سر از سطح زباله درمي‌آورند خواهيد داشت. به‌نوشته‌ي انگجت، فورد مي‌خواهد قدم‌هاي مثبتي در اين زمينه بردارد.

فورد به کمک اچ‌پي و سه شرکت ديگر راهي پيدا کرده است تا بتواند از قطعاتي که به‌صورت سه‌بعدي چاپ شده‌اند براي توليد قطعاتي از وسايل نقليه با روش قالب‌گيري تزريقي استفاده کند. شرکت‌هاي حاضر در پروژه ادعا مي‌کنند چنين اتفاقي براي نخستين بار در صنعت خودرو رخ مي‌دهد.

فورد مي‌گويد از مدتي پيش تکنيک جديد را براي توليد يکي از قطعات کوچک وانت F-250 به‌کار مي‌گيرد که به باک بنزين مربوط مي‌شود. فورد مي‌گويد قطعات مورد اشاره که با تکنيک قالب‌گيري تزريقي ساخته مي‌شوند هفت درصد سبک‌تر و ۱۰ درصد ارزان‌تر از قطعاتي هستند که به‌شکل عادي ساخته مي‌شوند. اين قطعات جديد همچنين دربرابر مواد شيميايي و رطوبت مقاومت بيشتري نشان مي‌دهند.

يک قطعه‌ي کوچک در خودرويي مثل F-250 که بر سوخت فسيلي متکي است قطعا نمي‌تواند از بحران آب و هوايي که متخصصان درباره‌ي آن هشدار داده‌اند جلوگيري کند، اما قدمي در مسير درست محسوب مي‌شود. فورد مي‌خواهد از فناوري جديد براي توليد قطعه‌ي کوچک باک بنزنين ۱۰ خودروي ديگرش هم استفاده کند. فورد همچنين پيش‌تر اعلام کرده بود ۲۲ ميليارد دلار روي توليد خودروي برقي سرمايه‌گذاري مي‌کند. 

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم