نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

شیوه جدید سرقت اطلاعات کاربران اینستاگرام فاش شد

منبع
مهر
بروزرسانی
شیوه جدید سرقت اطلاعات کاربران اینستاگرام فاش شد

مهر/ کلاهبرداري جديدي در اينستاگرام رايج شده که با ارسال پيامي جعلي ادعا مي‌شود فرد قوانين کپي رايت را نقض کرده تا اطلاعات ورود به حساب کاربري وي سرقت شود.

اينستاگرام با بيش از يک ميليارد کاربر فعال در معرض خطر هک اطلاعات قرار دارد. به همين دليل به کاربران هشدار داده شده نسبت به پيام‌هاي غير معمول در بخش «پيام‌هاي خصوصي»(DM) احتياط کنند.

اين شبکه اجتماعي از کلاهبرداري جديدي خبر داده که هم اکنون در جريان است و هکرها با ارسال پيامي جعلي اطلاعات ورود به حساب کاربري افراد را سرقت مي‌کنند.

به طور دقيق‌تر در اين فرايند هکرها پيامي جعلي براي کاربر ارسال مي‌کنند که به نظر مي‌رسد از Instagram Copyright Help Center به دليل نقض قوانين کپي رايت فرستاده شده است. البته اينستاگرام تأييد کرده هيچ گاه به دليل نقض قوانين کپي رايت براي کاربرانش پيام مستقيم ارسال نمي‌کند. همچنين اين شبکه اجتماعي توصيه کرده کاربران روي لينک‌هاي موجود در پيام کليک نکنند.

اينستاگرام در توئيتر نسبت به اين کلاهبرداري به کاربرانش هشدار داد.

در متن اين پيام جعلي آمده است: در يکي از پست‌هاي حساب کاربري شما قانون کپي رايت نقض شده است. اگر معتقديد اين امر درست نيست، بايد بازخورد مناسب در اين باره فراهم کنيد. در غير اين صورت حساب کاربري شما در ۲۴ ساعت بسته مي‌شود.

همچنين در اين پيام کاربران ترغيب مي‌شوند تا روي لينکي کليک کنند که در آن از افراد خواسته مي‌شود نام کاربري و رمز خود را وارد کنند. به اين ترتيب کلاهبرداران به اطلاعات خصوصي افراد دسترسي مي‌يابند.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر