نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
موبایل و بازی

سرقت اطلاعات کاربران در اینستاگرام با شیوه‌ای جدید و هوشمند

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی

باشگاه خبرنگاران/ شرکت اينستاگرام به کاربران خود درباره يک شيوه جديد سرقت اطلاعات در اين شبکه اجتماعي توضيحاتي ارائه کرد.
اينستاگرام به کاربران در مورد کلاهبرداري جديدي که در حال انجام است و سعي دارد با جعل "نقض حق نسخه برداري (کپي رايت)" جزئيات ورود را بدزدد، هشدار داده است. اينستاگرام با بيش از يک ميليارد کاربر فعال، بدون شک يکي از محبوب‌ترين شبکه‌هاي اجتماعي در سراسر جهان است. اما اگر از اينستاگرام استفاده مي‌کنيد، اطمينان حاصل کنيد که نسبت به پيام‌هاي غيرمعمول در دايرکت هوشيار باشيد.

در حالي که به نظر مي‌رسد اين پيام از "مرکز راهنماي کپي رايت اينستاگرام" ارسال شده است، شرکت اينستاگرام تأييد کرده است که هرگز به کاربران در مورد نقض حق نسخه برداري دايرکت نداده و توصيه کرده که کاربران نبايد روي هر پيوندي در پيام‌هاي خود کليک کنند يا به آن‌ها پاسخ دهند.


پيام کلاهبرداري نقض کپي رايت در اينستاگرام
در اين پيام کلاهبرداري آمده است: "نقض کپي رايت در پستي از حساب شما شناسايي شده است. اگر فکر مي‌کنيد اشتباهي پيش آمده است، بايد بازخوردي ثبت کنيد. در غير اين صورت، حساب شما ظرف ۲۴ ساعت بسته خواهد شد." سپس اين پيام از کاربران درخواست مي‌کند تا براي ثبت اعتراض روي پيوند کليک کنند.

نکته نگران کننده اين است که اگر ناخودآگاه روي پيوند کليک کنيد، از شما خواسته مي‌شود که نام کاربري و رمز عبور خود را وارد کنيد، که شما با انجام اين کار، به کلاهبرداران اجازه دسترسي به اطلاعات شخصي خود را مي‌دهيد. اينستاگرام تأييد کرده است که هرگز به کاربران خود در مورد مسائل مربوط به حق کپي رايت پيام نمي‌دهد. همچنين اينستا اعلام کرده که هرگز از کاربران اطلاعات شخصي مانند رمز‌هاي عبور و ... را درخواست نمي‌کند.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره