نماد آخرین خبر

جریمه ۱.۱ میلیون دلاری اوبر به‌خاطر رد درخواست‌های سفر زن نابینا

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
جریمه ۱.۱ میلیون دلاری اوبر به‌خاطر رد درخواست‌های سفر زن نابینا

ديجياتو/ در سال ۲۰۱۴ از اوبر به خاطر تبعيض قائل شدن عليه افراد نابينا و سگ‌هاي راهنماي اين افراد شکايت شد و اين شرکت در نهايت دو سال بعد پذيرفت که جريمه‌اي ۲.۶ ميليون دلاري را بابت اين پرونده پرداخت کند. ولي ظاهرا شرايط در اوبر تغيير نکرده و آن‌ها اخيرا با پرونده ديگري روبرو بوده‌اند.

اين شرکت حالا بايد جريمه‌اي ۱.۱ ميليون دلاري را به زن نابينايي پرداخت کند که در ۱۴ نوبت مختلف به خاطر عدم پذيرش درخواست سفر توسط رانندگان از کار، تولد و مراسم سال نو در کليسا جا مانده يا زير باران گرفتار شده و تحقيرهاي گوناگوني را تجربه کرده است. برخي از اين ۱۴ مورد قبل از توافق سال ۲۰۱۶ و برخي پس از صدور اين حکم اتفاق افتاده است.

قاضي اين پرونده مي‌گويد: «اوبر به رانندگاني که عليه معلولان تبعيض قائل شده‌اند اجازه داده تا بدون هيچ جريمه‌اي به کار خود ادامه دهند.» در بخش ديگري از گزارش دادگاه آمده: «زماني که اوبر تحقيقاتي را در اين زمينه انجام داد، محققان اين شرکت در برخي موارد به رانندگان ياد دادند که با چه دلايلي بدون تبعيض گذاشتن مي‌توانند درخواست سفرها را رد کنند، اين سازوکار به نوعي از رانندگان حمايت مي‌کرد تا علي‌رغم شکايات مربوط به مسئله تبعيض به فعاليت در اين پلتفرم ادامه دهند.»

البته گفتني است که تمام اين جريمه ۱.۱ ميليون دلاري به «ليسا اروينگ» نمي‌رسد. دادگاه صرفا ۳۲۴ هزار دلار را به عنوان غرامت به او اهدا مي‌کند و ۸۰۵ هزار دلار به عنوان هزينه‌هاي حقوقي مصرف مي‌شود. خانم اروينگ در مورد يکي از تجربه‌هاي خود مي‌گويد يک بار يک راننده او را سوار کرد، اما بابت حضور سگ راهنما در داخل ماشين عصباني بود و تهديد کرد که وي را در کنار جاده پياده مي‌کند. اروينگ مي‌گويد درخواست‌هايش حداقل ۶۰ بار رد شده است.

اوبر حالا از طريق يک فرم پشتيباني اختصاصي به مشکلات مربوط به حمل و نقل حيوانات راهنما رسيدگي مي‌کند.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره