نماد آخرین خبر

فوجیتسو برای تولید کامپیوتر کوانتومی با IBM رقابت خواهد کرد

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
فوجیتسو برای تولید کامپیوتر کوانتومی با IBM رقابت خواهد کرد

ديجياتو/ شرکت فوجيتسو به همراه موسسه دولتي تحقيقاتي ريکن (Riken) قصد دارند با استفاده از فناوري‌هاي پيشرفته محاسبات کوانتومي ابررسانا تا چند سال آينده يک کامپيوتر کوانتومي ۱۰۰۰ کيوبيتي توليد کنند.

اين خبر در حالي اعلام شد که پيش از اين شرکت آمريکايي IBM گفته بود تا سال ۲۰۲۳ يک کامپيوتر کوانتومي ۱۰۰۰ کيوبيتي توليد خواهد کرد. در حالي که فوجيتسو در اعلاميه خود تاريخ مشخصي را ذکر نکرده، اما اشاره شده است که تلاش مشترک اين دو شرکت تا مارس ۲۰۲۵ ادامه خواهد يافت. همچنين پيش از اين در اکتبر سال ۲۰۲۰ اين دو شرکت تحقيقات مشترک خود درباره توسعه کامپيوترهاي کوانتومي ابررسانا را اعلام کرده بودند.

بر اساس بيانيه مشترکي که از سوي اين دو کمپاني ارائه شده، آن‌ها به دنبال سرعت بخشيدن به تحقيقات و توسعه خود هستند تا به‌زودي رايانه‌هاي کوانتومي ابررسانا را مورد آزمايش و استفاده عملي خود قرار دهند. آن‌ها براي بهبود توليد کيوبيت، کاهش اندازه و صداي دستگاه‌هاي جانبي مختلف و کار روي يکپارچه‌سازي تراشه‌ها در دماي پايين کار خواهند کرد.

از نتيجه حاصل شده، براي ايجاد نمونه‌ اوليه رايانه کوانتومي ابررسانا استفاده خواهد شد که با استفاده از آن مي‌توان کاربردهاي عمومي را براي رايانش کوانتومي توسعه داد. در بيانيه مشترک اين دو شرکت آمده است:

نتايج فعاليت‌هاي مشترک انجام شده در اين مرکز همکاري نه تنها امکان برخي فعاليت‌هاي واقعي در زمينه‌هايي مانند کشف دارو و علوم مادي را فراهم مي‌کند، بلکه با روشن کردن مسائل جديدي از پديده‌هاي فيزيکي و نظريه بنيادي علمي به توسعه علم و فناوري در ژاپن و سراسر جهان کمک خواهد کرد.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره