نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

تبادل NFT به جای حلقه ازدواج

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
تبادل NFT به جای حلقه ازدواج

ديجياتو/ دو کارمند کوين‌بيس يک کاربرد بسيار دلگرم کننده از «توکن‌ غير قابل معاوضه» يا NFT پيدا کردند و مراسم ازدواج خود را با تبادل آن‌ها - به جاي حلقه - بين يکديگر برگزار کردند.

اين زوج با نام‌هاي «ربکا رز» و «پيتر کاچرگينسکي» اعلام کردند که در کنار مراسم سنتي يهوديان، توکن‌هاي ديجيتال خود را به عنوان نوعي «حلقه مجازي» براي يکديگر ارسال کردند. ربکا در شبکه اجتماعي توييتر خود اعلام کرد که حلقه‌هاي مجازي آن‌ها اکنون در شبکه بلاکچين موجود است و تمام افراد از اين طريق مي‌توانند تعهد ما به يکديگر را مشاهده کنند.

در تصوير مربوط به مراسم ازدواج، آن‌ها در حال استفاده از گوشي‌هاي خود ديده مي‌شوند که اين موضوع به نوعي مي‌تواند دلگيرانه باشد اما اگر با اين ديد به موضوع نگاه کنيم که آن‌ها - به يک روش غير سنتي - در حال معاوضه توکن‌هاي خود هستند، به دلگرم‌کننده بودن اين کار پي خواهيم برد. آن‌ها نام توکن خود را Tabaat ثبت کردند که در زبان عبري به معناي «حلقه» است و اگر با استفاده از Etherscan واژه‌ Tabaat را جستجو کنيد، مشخص مي‌شود که تنها دو توکن با اين نام ثبت شده و ديگر هيچ‌ وقت نمي‌توان از اين نام استفاده کرد.

NFTها جوازهاي ديجيتالي هستند که به اشخاص اجازه مي‌دهند روي متعلقاتي خاص، ادعاي مالکيت کند و در عين حال به انتقال يا فروش آن‌ها بپردازد. امنيت اين جوازها در گروي تکنولوژي بلاکچين است و از اين نظر‌، کارکردي شبيه به بيت‌کوين و ديگر ارزهاي ديجيتال دارند. NFT مخفف واژه‌ Non-fungible token به معناي توکن‌ غير قابل معاوضه است و از نظر فني مي‌تواند شامل هر داده‌ ديجيتالي از جمله نقاشي، توييت، آهنگ يا حتي بازي‌هاي ويديويي شود.

NFTها موارد استفاده بسيار زيادي دارند و پيش از اين اولين توييت مدير عامل توييتر يعني «جک دورسي» که به سال ۲۰۰۶ مربوط مي‌شد به عنوان يک توکن غيرقابل معاوضه و با رقم نجومي ۲.۹ ميليون دلار فروخته شد.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره