برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

لپ‌تاپ گلکسی بوک پرو سامسونگ رونمایی شد

منبع
ديجياتو
بروزرسانی

ديجياتو/ سامسونگ در مراسم امروز خود که بر معرفي لپتاپ‌هاي جديد متمرکز بود چندين مدل با تمرکز بر کارايي بالا در کنار قابليت حمل را معرفي کرد. يکي از محصولات جديد گلکسي بوک پرو است که در دو مدل ۱۳ و ۱۵ اينچي توليد شده و نمايشگر امولد دارد.

به گفته سامسونگ دو مدل گلکسي بوک پرو و گلکسي بوک پرو ۳۶۰ نسل جديدي از کامپيوترهاي قابل حمل اين کمپاني هستند که در کنار قدرت بالا، DNA گوشي‌هاي هوشمند سري گلکسي را هم به ارث برده‌اند و در واقع هر دو مدل بخشي از اکوسيستم گلکسي به حساب مي‌آيند. به اين ترتيب مي‌توانند با ديگر محصولات سري گلکسي و نيز دستگا‌ه‌هاي مبتني بر اينترنت اشيا تعامل کنند. به منظور دستيابي به اين هدف، سامسونگ با مايکروسافت و اينتل همکاري داشته تا کامپيوترها و گوشي‌هاي هوشمند بتوانند در تمامي بخش‌هاي سيستم عامل با يکديگر همکاري داشته باشند و در عين حال عملکرد آنها فداي قابليت حمل آسان نشود.

آن طور که سامسونگ مي‌گويد، گلکسي بوک پرو و گلکسي بوک پرو ۳۶۰ از نظر قابليت حمل‌، برترين‌هاي سري گلکسي بوک هستند. گلکسي بوک پرو با نمايشگر ۱۳.۳ يا ۱۵.۶ اينچي با رزولوشن fHD همراه شده و تنها ۸۷۰ گرم در مدل کوچکتر و ۱.۰۵ يا ۱.۱۵ کيلوگرم در مدل بزرگتر (بسته به مشخصات) وزن دارد و ضخامت مدل ۱۳ اينچي تنها ۱۱.۲ ميلي‌متر و مدل بزرگتر بسته به پيکر بندي ۱۱.۷ يا ۱۳.۳ ميلي‌متر است. البته ظرافت اين مدل موجب نشده که سامسونگ مقاومت آن را فراموش کند. قاب پشت نمايشگر گلکسي بوک پرو از آلومينيوم سري ۵۰۰۰ با مقاومت رده نظامي ساخته شده است. اين لپتاپ همچنين به لطف گواهينامه استاندارد نظامي ۸۱۰G در برابر سقوط، دماي بالا يا پايين، شوک حرارتي، نفوذ گرد و غبار، لرزش، فشار هواي کم و رطوبت مقاومت مي‌کند. نمايشگر گلکسي بوک پرو همچنين از گواهينامه DisplayHDR بهره مي‌برد که به معني پشتيباني از گستره رنگي عريض و روشنايي ۵۰۰ نيتي است.

گلکسي بوک پرو همچنين از اتصال به شبکه‌هاي مخابراتي ۴G (تنها در مدل ۱۳.۳ اينچي) پشتيباني مي‌کند و امکان اتصال به شبکه‌هاي واي‌فاي ۶E را نيز دارد. اما يکي از مهم‌ترين قابليت‌هاي گلکسي بوک پرو، مجهز شدن به نمايشگر امولد است. اين نمايشگر از گواهينامه Eye Care از کمپاني SGS بهره مي‌برد تا با کاهش انتشار نور آبي در مقايسه با نمايشگرهاي LCD از چشم کاربران محافظت نمايد. قابليت «Intelligent Color Engine» هم به تنظيم دقيق و خودکار فضاي رنگ نمايشگر بر اساس نوع استفاده کاربر کمک مي‌کند. علاوه بر اين از ۱۲۰ درصد فضاي رنگي DCI-P3 يا پروفايل رنگ ويژه امولد پشتيباني مي‌شود و البته در صورت تمايل مي‌توانيد پروفايل‌هاي رنگ sRGB يا ادوبي RGB را انتخاب کنيد. نمايشگر همچنين نرخ پاسخ‌دهي ۰.۲ ميلي‌ثانيه‌اي دارد. سامسونگ همچنين اسپيکرهاي AKG را براي اين مدل در نظر گرفته که از تکنولوژي صداي فراگير Dolby Atmos نيز پشتيباني مي‌کنند.

اما به سراغ پردازنده و ساير اجزاي سخت‌افزاري برويم. قلب تپنده گلکسي بوک پرو پردازنده نسل يازدهم Core اينتل (سري i5 ،i3 يا i7) است که با پردازشگر گرافيکي Iris X (پردازشگر اينتل UHD براي مدل‌هاي Core i3) همراه شده است. علاوه بر اين در برخي از مدل‌هاي گلکسي بوک پرو ۱۵ امکان انتخاب کارت گرافيک انويديا جي‌فورس MX450 را داريد. سامسونگ رم ۸، ۱۶ يا ۳۲ گيگابايتي و از نوع LPDDR4x و حافظه داخلي SSD از نوع NVMe با ظرفيت تا يک ترابايت را براي هر دو مدل در نظر گرفته است. ظرفيت باتري مدل ۱۳ و ۱۵ نيز به ترتيب ۶۳ و ۶۸ وات ساعت است و هر دو با شارژر ۶۵ واتي USB-C همراه شده‌اند. سامسونگ همچنين به شارژدهي باتري ۲۱ ساعته اشاره کرده است. اين لپتاپ‌ها از حسگر اثر انگشت روي کليد پاور، يک پورت تاندربولت ۴، يک پورت USB-C، يک پورت USB-A 3.2، جک ۳.۵ ميلي‌متري هدفون و پورت ميکرو اس‌دي بهره مي‌برند. مدل ۱۵ علاوه بر اين‌ها به يک پورت HDMI هم مجهز شده است.

گلکسي بوک پرو در بين مدل‌هاي پلتفرم EVO اينتل به حساب مي‌آيد. لپتاپ‌هاي مجهز به چيپ‌هاي اينتل که در اين رده قرار مي‌گيرند ترکيب متعادلي از قدرت ،‌کارايي گرافيکي بالا، امکان اتصال دائمي به شبکه و شارژدهي طولاني مدت را ارائه مي‌کنند. به گفته سامسونگ لپتا‌پ‌هاي جديد سري گلکسي بوک باريک‌ترين لپتاپ‌هاي ۱۳ و ۱۵ اينچي جهان با طراحي EVO اينتل هستند.

اما همکاري نزديک سامسونگ با مايکروسافت چه حاصلي داشته؟ به گفته کمپاني کره‌اي اگر يک تبلت گلکسي تب اس ۷ يا گلکسي تب اس ۷ پلاس داشته باشيد مي‌توانيد از نمايشگر تبلت به عنوان نمايشگر دوم لپتاپ گلکسي بوک پرو استفاده کنيد. به لطف يکپارچه شدن قابليت‌هاي «Link to Windows» و «Microsoft Your Phone» هم کاربران مي‌توانند به سادگي تماس برقرار کنند، اعلان‌ها را بخوانند، به عکس‌ها و پيام‌ها دسترسي داشته باشند يا به طور همزمان تا ۵ اپليکيشن گوشي موبايل را مستقيما روي دسکتاپ لپتاپ اجرا کنند. همچنين مي‌توان با گوشي موبايل گلکسي ويديوهاي سوپر اسلوموشن گرفت يا از قابليت سينگل تيک استفاده کرد و سپس آنها را به نمايشگر بزرگ‌تر گلکسي بوک پرو انتقال داد. سامسونگ وعده داده که اين محتويات دقيقا با همان فرمت نمايش داده شده در گوشي، به لپتاپ منتقل مي‌شوند.

سامسونگ قابليت‌هايي را براي اتصال همزمان و سوييچ خودکار هدفون‌هاي بلوتوث گلکسي بادز بين لپتاپ و موبايل، انتقال ساده فايل‌ها از کامپيوتر قديمي به گلکسي بوک پرو و قابليت Quick Share براي به اشتراک گذاري ساده محتوا بين لپتاپ و موبايل‌هاي گلکسي را در نظر گرفته است. گلکسي بوک پرو همچنين با اپ اسمارت تينگز سامسونگ يکپارچه شده تا امکان کنترل تجهيزات هوشمند اينترنت اشيا از جمله چراغ‌ها، ترموستات‌ها يا لوازم آشپزخانه را داشته باشيد.

گلکسي بوک پرو در رنگ‌هاي آبي، نقره‌اي و صورتي روانه بازار خواهد شد. مدل پايه گلکسي بوک پرو ۱۳ قيمت ۹۹۹ دلاري و مدل پايه ۱۵ اينچي قيمت ۱۰۹۹ دلاري خواهد داشت. سامسونگ لپتاپ‌هاي جديد خود را از ۲۴ ارديبهشت ماه روانه بازار مي‌کند.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره