برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

اپل عنوان بزرگترین تولیدکننده تبلت در جهان را کسب کرد

منبع
آي تي رسان
بروزرسانی

آي تي رسان/ آي‌پدهاي اپل طي 3 ماهه نخست سال 2021 سهم عمده‌اي از صنعت تبلت را به خود اختصاص دادند؛ زيرا فروش اين محصولات در مقايسه با دوره مشابه سال قبل بيش از 50 درصد افزايش يافت.

بر اساس داده‌هاي جديد موسسه تحليل‌گر IDC مجموع فروش تبلت‌ها در 3 ماهه نخست سال 2021 به 39.9 ميليون دستگاه رسيد. اين رقم از رشد 55.2 درصدي فروش نسبت به دوره مشابه سال گذشته حکايت دارد. موسسه تحقيقاتي IDC اعلام مي‌کند که چنين رشد چشمگيري از سال 2013 به بعد بي‌سابقه بوده است.

در ميان کمپاني‌هاي توليدکننده تبلت شرکت اپل کماکان در جايگاه نخست قرار گرفت. غول کوپرتينويي در 3 ماهه نخست سال جاري ميلادي موفق به فروش تقريبا 12.7 ميليون دستگاه آي‌پد شد؛ رقمي که در مقايسه با دوره مشابه پارسال رشد 64.3 درصدي را نشان مي‌دهد. در اين دوره اپل سهم 31.7 درصدي از بازار را به خود اختصاص داد. براي مقايسه جالب است بدانيد که سهم اين برند از بازار طي 3 ماهه نخست سال 2020 برابر با 30 درصد بود.

شرکت سامسونگ با فروش تقريبا 8 ميليون دستگاه تبلت و کسب سهم 20 درصدي از بازار در جايگاه دوم ايستاد. شرکت‌هاي لنوو، آمازون و هواوي نيز به‌ترتيب موفق به فروش 3.8، 3.5 و 2.7 ميليون دستگاه تبلت شدند و رتبه‌هاي سوم تا پنجم را کسب کردند.

به گفته آناروپا ناتاراج؛ تحليل‌گر موسسه تحقيقاتي IDC “اگرچه توليد واکسن و بازگشت تدريجي مشاغل به دفاتر کاري احتمالا روند دورکاري از منزل را کند خواهد کرد؛ اما ما هنوز تا بازگشت به شرايط کاري عادي فاصله داريم. در نتيجه انتظار مي‌رود که تقاضا براي تبلت‌ها خصوصا مدل‌هاي جداشونده کماکان براي مدتي ادامه داشته باشد.”

‌موسسه IDC خاطرنشان مي‌کند که تبلت‌ها در بازار تجهيزات آموزشي بهترين گزينه به‌شمار مي‌روند؛ اما کروم‌بوک‌ها با سرعت بالايي مشغول تصاحب بازار در مناطق آمريکا، اروپاي غربي و اخيرا کشور ژاپن هستند.

شرکت اپل ديگر در گزارشات مالي خود به ميزان فروش هر محصول به‌صورت تفکيک شده اشاره نمي‌کند. با اين‌حال توليدکننده آمريکايي در آخرين گزارش درآمدهاي خود اعلام کرد که در دوره 3 ماهه منتهي به مارس درآمد حاصل از فروش تبلت‌هاي آي‌پد با رشد 78.7 درصدي به 7.8 ميليارد دلار رسيد.

شرکت اپل اخيرا از 2 مدل جديد آي‌پد پرو مجهز به تراشه M1 و نمايشگر جديد Liquid Retina XDR در مدل 12.9 اينچي رونمايي کرد. پيش‌سفارش اين محصولات از روز جمعه آغاز شده و فروش آن‌ها نيز در نيمه دوم ماه مه شروع خواهد شد.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره