یک یا چند شرکت قصد تصاحب استودیوی دونتناد را داشتهاند
گيم فا/ اسکار گيلبرت (Oskar Guilbert) در مصاحبهي اخير خود اعلام کرد که تاکنون چندين بار با پيشنهاد فروش استوديوي دونتناد روبرو شدهاست، اما جواب اين استوديو همواره منفي بوده و قصد دارد تا همچنان مستقل بماند.
امروزه اکثر بازيبازان استوديوي دونتناد انترتينمنت (Dontnod Entertainment) را با موفقيت عنواني چون Life is Strange که اولين بار در سال ۲۰۱۵ به شهرت رسيد ميشناسند. همچنين، اين استوديو پس از عرضهي آن بازي همچنان روي مسير پيشرفت قدم برداشته و بيش از هر زمان ديگري پتانسيل خريداري شدن توسط شرکتهاي بزرگتر را در خود ميبيند. البته، با اينکه خريداري شدن استوديوهاي مستقل در قالب اوقات هم براي آنها سودآور است و هم آنها را از مشکلات مالي احتمالي آينده نجات ميدهد و به نوعي آنها را بيمه ميکند، اما همچنان سياستهاي برخي از استوديوها از جمله دونتناد بر پايهي مستقل ماندن استوار است.
در واقع، آقاي اسکار گيلبرت به عنوان مدير عامل استوديوي دونتناد اخيراً با وبسايت IGN مصاحبهاي انجام داده و طي اين گفتگو دربارهي پيشنهادات خريدي که اين استوديو با آنها روبرو شده است صحبت کرد. وي چنين اذعان داشت که استوديوي دونتناد و وي اين پيشنهادات را يکي پس از ديگري رد کردهاند تا همواره مستقل بمانند. البته، اين استوديوي فرانسوي اخيراً و در ازاي سرمايهگذاري چند ميليون يورويي، بخش کمي از سهام خود را به شرکت چيني تنسنت (Tencent) واگذار کرد، اما گيلبرت همچنان بر روي مستقل ماندن و مسئوليت داشتن سهامداران اوليهي اين استوديو پافشاري ميکند. وي افزود:
ما در ماه ژانويه ۴۰ ميليون يورو بدست آورديم (اشاره به فروش سهام)، اما همواره براي ما مهم است که سهامداران اوليهي اين استوديو نقش اساسي را ايفا کنند و آنها نيز قصد خواهند داشت که دونتناد مستقل بماند.
همچنين، وي در ادامه گفت که دونتناد براي حفظ استقلال خود همواره تلاش خواهد کرد و هويت اين استوديو براي سهامدارن آن بسيار مهم است. از طرفي ديگر، اين استوديو همچنان به ساخت عناويني که در آنها تبهر و شهرت دارد ادامه خواهد داد.
من نميخواهم پرمدعا باشم، اما بازيهايي هستند که تنها استوديوي ما آنها را ميسازد. اگر بخواهم مثالي بزنم بايد به عناوين Life is Strange و Vampyr اشاره کنم و ما همچنان به ساخت اين دست بازيها ادامه خواهيم داد. البته، ما خوششانس هستيم، چرا که شرکاي ما و طرفداران همواره از عناوين ما استقبال کرده و اين درآمدزايي باعث ميشود تا دست ما براي پروژههاي آتي باز باشد.
در واقع، من چنين تصور ميکنم که بازيبازان به نام استوديو بر روي عناوين ما دقت ميکنند و نميخواهيم که اين برند استقلالش را از دست بدهد.
در پايان، لازم به ذکر است که استوديوي دونتناد اخيراً شعبهي جديدي از استوديوي خود را در شهر مونترال کانادا افتتاح کرد و بهنظر ميرسد که قصد گسترش پروژههاي خود را دارد. همچنين، اخبار منتشر شده پيرامون اين استوديو حاکي از آن هستند که دونتناد در حال توسعهي پنج بازي به صورت همزمان است که يکي از آنها با همکاري استوديوي فوکس هوم (Focus Home Interactive) ساخته ميشود و قرار است تا اين عناوين بين سالهاي ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۵ منتشر شوند.