برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

اپل در پی بهبود کیفیت و بلندی صدای اسپیکر مکالمه آیفون

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
اپل در پی بهبود کیفیت و بلندی صدای اسپیکر مکالمه آیفون

ديجياتو/ اپل مي‌خواهد کيفيت و بلندي صداي اسپيکر مکالمه آيفون را بهبود دهد.

تحقيقات اپل در مورد پيشرفت‌هاي آيفون در آينده، مشخص مي‌کند که اسپيکر مکالمه در اين گوشي‌ها مي‌تواند با پوشش صوتي و شکل و ظاهر جديد، صداي بلندتري داشته باشد.

معمولا اسپيکر گوشي‌هاي آيفون، خصوصا از طرف منابعي که قصد دارند تفاوت گوشي‌هاي جديد را مشخص کنند، بيشترين توجه را به خود جلب مي‌کند. با اين حال، اپل در حال کار روي کيفيت و ميزان صداي مکالمات در گوشي‌هاي آيفون جديد خود است.

به همين منظور پتنت جديد اپل تاييد مي‌کند که آن‌ها براي بهبود کيفيت صداي اسپيکر قصد دارند از نوعي پوشش بسيار کوچک استفاده کنند که عمود بر صفحه نمايش و به صورت کامل در عرض گوشي‌ آيفون جاي مي‌گيرد. اپل در حال تحقيق روي اين پوشش است که چگونه با وجود اندازه کوچک خود، باعث افزايش صدا مي‌شود.

در اين پتنت آمده است: «اسپيکر صوتي شامل محفظه‌اي است که ميزان صداي پشت درايور اسپيکر را مشخص مي‌کند، بنابراين درايور اسپيکر مي‌تواند يک سيگنال صوتي الکتريکي را به صدا تبديل کند. در اين زمان يک پوشش آکوستيکي پر منفذ روي حداقل يک سطح داخلي رسوب مي‌کند.» اين پوشش از ويژگي‌هاي صوتي برخوردار است بنابراين زماني که روي اسپيکر گوشي از آن استفاده شود، مي‌تواند باعث تقويت ميزان و کيفيت صداي اسپيکر شود.

علاوه بر اندازه و مواد اين پوشش ضخيم و نفوذپذير، مسئله شکل آن نيز وجود دارد. به گفته اپل اين پوشش شامل يک ماتريس نامنظم است که توسط انبوهي از اشکال محدب متصل شده توسط اتصالات مقعر تشکيل شده است. بيشتر اطلاعات اين پتنت روي مخشصات مواد و روش‌هاي خاص تهيه‌ آن براي آيفون متمرکز شده است.

به گفته اپل يک روش براي کاهش نوسانات فشار صداي پس زمينه دستگاه‌هاي جيبي، استفاده از مواد جاذب مانند کربن سياه يا زئوليت در آن‌هاست. وجود چنين موادي مي‌تواند ميزان صداي پس زمينه اسپيکرها را عملا افزايش دهد.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره