برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

صدرنشینی شیائومی در بازار گوشی‌های هوشمند ۱۲ کشور

منبع
ديجياتو
بروزرسانی

ديجياتو/ شيائومي از صدرنشيني‌اش در بازار گوشي‌هاي هوشمند ۱۲ کشور در سه ماهه اول ۲۰۲۱ خبر داد و احتمالا اين صدرنشيني در ماه‌هاي آينده در کشورهاي ديگر هم گسترش مي‌يابد.

يکي از مقامات ارشد شيائومي به نام «لو ويبينگ» (Lu Weibing) چنين خبري را اعلام کرده و با انتشار تصويري، اين کشورها را مشخص کرده است. طبق اين تصوير، اين کمپاني چيني توانسته در کشورهاي اسپانيا، روسيه، لهستان، بلاروس، اوکراين، کرواسي، ليتواني، مالزي، هند، نپال، ميانمار و کلمبيا بالاتر از ساير توليدکنندگان گوشي‌هاي هوشمند قرار بگيرد.

شيائومي در کنار اينکه توانسته در اين ۱۲ کشور حرف اول را بزند، سهمش در بازار اروپا هم رشد داشته و حالا دومين برند پرفروش در اروپا محسوب مي‌شود. چيني‌ها توانسته‌اند براي دو سه ماهه متوالي، پرفروش‌ترين برند در بازار اروپاي شرقي باشند و البته در غرب اروپا همچنان سومين توليدکننده برتر هستند. اين شرکت همچنين براي پنجمين فصل متوالي تبديل به پرفروش‌ترين برند در اسپانيا شده است.

شيائومي برخلاف سال‌هاي دور، حالا علاوه بر بازار داخلي، توجه ويژه‌اي به بازار جهاني هم دارد و سالانه شمار بالايي گوشي هوشمند تحت برندهاي مختلف شامل ردمي و پوکو معرفي مي‌کند. در حقيقت چيني‌ها با عرضه محصولات در رده‌هاي قيمتي مختلف که البته اغلب قيمت پايين‌تري نسبت به رقبا دارند، توانسته‌اند به رشدشان در بازار ادامه دهند.

شيائومي در کنار گوشي‌هاي هوشمند، در بازار لپ‌تاپ‌ و تلويزيون هم حضور فعالي دارد، البته چيني‌ها محصولات متنوعي را روانه بازار مي‌کنند. اخيرا دولت آمريکا با خارج کردن اين کمپاني از ليست سياهش موافقت کرده و باعث ادامه رشدش مي‌شود، البته شايد در آينده اين کشور تصميم به تحريم شيائومي بگيرد و آينده‌اي مانند هواوي را به آن تحميل کند.

بايد منتظر ماند و ديد اين کمپاني چيني در فصل دوم ۲۰۲۱ چه عملکردي از خود نشان مي‌دهد و آيا مي‌تواند در بازار کشورهاي ديگري هم صدرنشين شود يا خير.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره