نماد آخرین خبر

افزایش تولید تراشه خودرو TSMC پس از جلسه دولت آمریکا

منبع
سخت افزار
بروزرسانی
افزایش تولید تراشه خودرو TSMC پس از جلسه دولت آمریکا

سخت افزار/ شرکت توليد کننده تراشه‌هاي نيمه هادي تايواني (TSMC) در گزارشي اعلام کرده است که توليد تراشه‌هاي خودرو خود را به نسبت سال گذشته 60 درصد افزايش داده است. اين اعلاميه شرکت TSMC پس از حضور در نشست تصويري ديروز اجلاس وزارت بازرگاني ايالات متحده (با حضور وزير تجارت و نيرو آمريکا به نمايندگي شرکت‌هاي اينتل، فورد، آمازون و جنرال موتورز) منتشر شد. براي جزئيات بيشتر افزايش توليد تراشه خودرو TSMC با ما همراه باشيد.

چگونگي افزايش توليد تراشه خودرو TSMC
اين اجلاس تنها يک بار در اوايل سال جاري در کاخ سفيد برگزار شد و منحصرا در مورد کمبود تراشه اتوموبيل‌هاي خودران و راهکار‌هاي بخش دولتي و خصوصي براي برون رفت از اين بحران برگزار شد. پس از بحران همه گيري ويروس کرونا، يک عدم تقارن شديد عرضه و تقاضا در اين صنعت به وجود آمد که نيازمند توليد بيشتر شرکت‌ها بود اما توليد بيشتر مستلزم تراشه‌هاي بيشتر نيز بود که بايد شرکت تايواني اين معضل را برطرف مي‌کرد. TSMC در اين اجلاس قول داد که زنجيره تامين خود را بهبود ببخشد و در همين رابطه ساخت کارخانه توليد تراشه در آمريکا را استارت زد.


شرکت TSMC در گزارش سه ماهه نخست سال جاري خود نوشت: ” شرکت ما پس از اين رويداد توليد ميکروکنترلرهاي خود را 60 درصد افزايش داد تا کمبود فعلي بخش خودرو را کنترل کند. اين افزايش بيش از سطح توليد تراشه FAB در سال 2020 بوده و 30 درصد رشد توليد بيشتر نسبت به ميکروکنترلرهاي سال 2019 را نشان مي‌دهد.  ميکرو کنترلرها در مقايسه با قطعات نيمه هادي مورد استفاده در وسايل الکترونيکي داراي پيچيدگي هستند و در همين رابطه بايد استانداردهاي سختگيرانه نظارتي بيشتري را بگذرانند.”

در حالي که ايالات متحده به طور سنتي از برتري تکنولوژيکي نسبت به توليد کنندگان تراشه آسيايي برخوردار بوده اما قدرت و سرعت کارخانه TSMC سبب شده تا اين کشور به آن نياز پيدا کند. اگر تکنولوژي آمريکايي با سرعت کارخانه چين ترکيب شود، هيچ شرکتي نمي‌تواند با آن مقابله کند. وزير تجارت ايالات متحده در بيانيه‌اي اعلام کرد: ” ما با اين کار جهشي جديد در صنعت نيمه هادي و زنجيره تامين خود ايجاد کرديم. اين حرکت جديد نياز به سرمايه گذاري 50 ميليارد دلاري دارد تا از تمامي پتانسيل خود بهره ببرد. ما در تلاشيم که در اين موضوع همه به سود برسند.”

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره