نماد آخرین خبر

اپل پشتیبانی Homepods از موزیک بدون افت کیفیت را تائید کرد

منبع
سخت افزار
بروزرسانی
اپل پشتیبانی Homepods از موزیک بدون افت کیفیت را تائید کرد

سخت افزار/ در هفته‌اي که گذشت خبرهايي راجع به اسپيکرهاي HomePod يا Airpods که قرار نيست از فرمت موسيقي بدون افت کيفيت اپل موزيک پشتيباني کنند به گوش رسيد. اما اپل اکنون به شايعات خاتمه داده و اين مسئله را رسما روشن کرده است. طبق گفته کوپرتينويي‌ها، Homepods از موزيک بدون افت کيفيت پشتيباني خواهد کرد و همچنين نسخه Mini اين اسپيکر هوشمند نيز به تدريج پشتيباني از فرمت موسيقي جديد اپل را دريافت خواهد کرد.

فرمت موسيقي بدون افت کيفيت اپل براي اپل موزيک که در اه ژوئن معرفي شد به کاربران اين سرويس اجازه مي‌دهد که موسيقي‌ها را درست با همان کيفيتي که هنرمندان در استوديو ضبط کرده‌اند گوش دهند. اين در حاليست که سرويس‌هاي پخش موسيقي از فرمت‌هاي فشرده که مقداري هر چند بعضا نامحسوس بر روي کيفيت موسيقي تاثير مي‌گذارند. برخي از رقباي اپل موزيک مانند Tidal و Qobuz دو نمونه خوب از سرويس‌هايي هستند که موسيقي با کيفيت بالاتر نيز در اختيار کاربران قرار مي‌دهند و اپل نيز قصد دارد مانند آمازون، موسيقي‌هاي با اين فرمت را بدون هزينه اشتراک بيشتر به کاربران خود عرضه کند.

Homepods از موزيک بدون افت کيفيت پشتيباني مي‌کند
هفته گذشته صحبت‌هايي مبني بر اينکه اسپيکرهاي HomePods و Airpods از فرمت ALAC يا Apple Lossless Audio Codec پشتيباني نخواهند کرد اما خبر خوب اين است که طبق فايل آنلاين اخير اپل، هر دو مدل اسپيکرهاي HomePods با آپديت نرم افزاري که در آينده نزديک دريافت مي‌کنند از فرکت ALAC پشتيباني خواهند کرد. همچنين اين سند نشان مي‌دهد که Airpods از ALAC پشتيباني نخواهد کرد. هدفون‌هاي بيسيم AirPods، AirPods Pro، AirPods Max و مدل‌هاي مختلف بيتس از کدک بلوتوث AAC براي انتقال صداي باکيفيت استفاده مي‌کنند و متاسفانه رابط بلوتوث از فرمت موسيقي بدون افت کيفيت پشتيباني نمي‌کند.


اما کاربران هدفون 550 دلاري AirPods Max اپل از طريق ارتباط باسيم مي‌توانند از فرمت ALAC بهره‌مند شوند. کابل صداي لايتينيگ اين هدفون با رابط 3.5 ميلي متري براي اتصال اين هدفون به منابع صوتي آنالوگ و شنيدن صداي فيلم و موسيقي طراحي شده است. بنابراين AirPods Max قادر به اتصال به دستگاه‌هايي است که در حال پخش صداهاي بدون افت کيفيت و با وضوح بسيار بالا هستند و انتقال کيفيت صداي استثنائي مي‌باشد.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره