نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
موبایل و بازی

ترفندهای ساده برای ایجاد رمزهای عبور ایمن و قوی

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
ترفندهای ساده برای ایجاد رمزهای عبور ایمن و قوی

باشگاه خبرنگاران/ در اين گزارش با مراحل ساخت و استفاده از يک رمز عبور قوي براي حساب‌هاي کاربري آشنا شويد.
به گزارش تک مگ؛ کاربران اينترنت با توجه به استفاده مداوم از اين فضا و بودن در شبکه‌هاي اجتماعي به تعداد زيادي رمز عبور نياز دارند، برخي از آن‌ها به رمز‌هاي عبور ساده پايبند هستند که به راحتي به خاطر سپرده مي‌شوند و برخي ديگر نيز از يک رمز عبور يکسان براي همه حساب هايشان استفاده مي‌کنند.

اگر هکر‌ها رمز ورود شما را بدزدند يا يک مرورگر رمز ورود شما را براي استفاده در همه جا يادداشت کند، داده‌هاي شما به خطر مي‌افتد. تنها راه ايمن براي مقابله با رمز‌هاي عبور استفاده از رمز عبور پيچيده و متفاوت براي هر سايت است و مي‌توان اين کار را با برنامه‌هاي مديريت رمز عبور انجام داد. اين برنامه‌ها روي همه دستگاه‌هاي شما کار مي‌کنند، چه رايانه‌هاي روميزي، لپ تاپ، تلفن‌هاي هوشمند يا تبلت. آن‌ها رمز‌هاي عبور غيرقابل تصوري مانند ir23 # m # uBJP! 4i0k را ايجاد مي‌کنند.

اما يک مشکل وجود دارد؛ هر برنامه مديريت رمز عبور براي قفل شدن برنامه و ورود به آن از رمز عبور اصلي استفاده مي‌کند؛ بنابراين رمز عبور اصلي بايد کاملاً غيرقابل تصور باشد. زيرا هر کسي که به آن دسترسي داشته باشد مي‌تواند قفل همه سايت‌هاي امن شما را باز کند. اگر رمزعبور اصلي خود را فراموش کنيد، هيچ کس نمي‌تواند به شما کمک کند.


در ادامه چند نکته براي انتخاب گذر واژه‌هايي که به راحتي به خاطر سپرده مي‌شود و نمي‌توان آن‌ها را حدس زد آورده شده:

رمزعبور را بيتي شعر انتخاب کنيد
هرکسي شعر يا آهنگ مورد علاقه خود را دارد که هرگز آن را فراموش نمي‌کند. اين شعر مي‌تواند به او براي انتخاب يک گذرواژه کمک کنيد. اين شعر هرچه باشد مي‌توانيد آن را به رمزعبور تبديل کنيد. نحوه کار:

با نوشتن حرف اول هر هجا، با استفاده از حروف بزرگ براي هجا‌هاي برجسته و نگه داشتن علائم نگارشي، شروع کنيد. اگر هجا شمارنده قوي ندارد، فقط مي‌توانيد حرف اول هر کلمه را بگيريد. رمزعبور شاعرانه شما کاملاً متفاوت از اين نمونه‌ها خواهد بود. شما با يک آهنگ معني دار يا نقل قول خود شروع خواهيد کرد و آن را به يک رمز عبور منحصر به فرد تبديل مي‌کنيد که هيچ کس ديگر نمي‌تواند آن را حدس بزند.

از همه نماد‌ها استفاده کنيد
کارشناسان رمز عبور توصيه مي‌کنند که هميشه هر چهار نوع نويسه را وارد کنيد: حروف بزرگ و کوچک، اعداد و نمادها. دليلش هم اين است که شما با اينکار، کار را براي هکر‌ها سخت مي‌کنيد و زمان زيادي طول زيادي طول مي‌کشد تا آن‌ها بتوانند حساب شما را هک کنند و يکي از راه‌هاي دستيابي به رمز عبور طولاني و به ياد ماندني استفاده از همه نماد‌ها است.

برنامه‌هاي مديريت گذرواژه اجازه ايجاد فاصله در رمز ورود اصلي را نمي‌دهند. مشکلي نيست براي جدا کردن کلمات، به راحتي نمادي مانند خط يا = را انتخاب کنيد. از حرف Shift استفاده نکنيد. کلماتي را انتخاب کنيد که به طور طبيعي با هم مطابقت نداشته باشند.


رمز‌هاي عبور طولاني‌تر بهتر هستند
استيو گيبسون که يک متخصص رايانه است مي‌گويد که راز رمز‌هاي عبورقوي، طولاني بودن آن است. وب سايت گيبسون يک فايل جستجوي ماشين حساب فضا را ارائه مي‌دهد که هر رمز عبوري را که وارد مي‌کنيد بر اساس نوع کاراکتر و طول آن را آناليز مي‌کند. ماشين حساب تخميني از مدت زمان حمله براي شکستن اين رمز عبور خاص را ارائه مي‌دهد.

برخي از کاربران در رمز عبور خود از سه علامت تعجب استفاده مي‌کنند، اينکار به دو دليل روش صحيحي نيست. اول: به کليد shift نياز دارد. دوم: بسيار قابل پيش بيني است. در عوض، دو کليد نزديک و متناوب با اضافه کردن چيزي مانند vcvcvcvc، انتخاب کنيد. يا سه حرف مانند LKGLGLGLGLGG را انتخاب کنيد. گيبسون مي‌گويد اين رمز‌هاي عبور بيش از ۴۵ سال طول خواهد کشيد تا هک شود.

رمز‌هاي عبور را طولاني، قوي و به ياد ماندني کنيد
هنگامي که در يک برنامه مديريت گذرواژه وارد شديد و تمام ورود‌هاي خود را به استفاده از رمز‌هاي عبور بي نظير و منحصر به فرد خود تبديل کرديد، تنها رمز عبوري که هنوز به خاطر نمي‌سپاريد رمز ورود به اين برنامه‌ها است. اين رمز عبور اصلي قفل همه موارد ديگر را باز مي‌کند؛ بنابراين واقعاً بايد مدتي را صرف تهيه کلمه‌اي کنيد که به راحتي بخاطر بسپاريد، اما حدس زدن آن براي شخص ديگري غيرممکن باشد.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره