نماد آخرین خبر

تراشه ۳ نانومتری هواوی تا پایان امسال عرضه می‌شود

منبع
گجت نيوز
بروزرسانی
تراشه ۳ نانومتری هواوی تا پایان امسال عرضه می‌شود

گجت نيوز/ تراشه ۳ نانومتري هواوي با نام Kirin 9010 براي استفاده در گوشي‌ها و تبلت‌هاي پرچمدار اين شرکت تا پايان سال ۲۰۲۱ ميلادي توليد و به بازار عرضه خواهد شد.

شرکت هواوي در سال ۲۰۲۰ ميلادي از تراشه‌هاي قدرتمندي چون Kirin 9000 5G پرده برداشت و موفق شد نخستين چيپست تجاري ۵ نانومتري جهان را به بازار عرضه کند. اين شرکت بزرگ چيني مدتي است طرح توسعه نسل جديد تراشه‌هاي Kirin با ليتوگرافي ۳ نانومتري را شروع کرده و قصد دارد تا پايان سال ۲۰۲۱ اين تراشه را توليد و به بازار عرضه کند.

جزئيات توليد تراشه ۳ نانومتري هواوي
هواوي با توليد تراشه‌ها در ليتوگرافي کوچک‌تر مي‌تواند تعداد ترانزيستور بيشتري را داخل تراشه جاي دهد که چنين موضوعي باعث افزايش قدرت پردازشي دستگاه خواهد شد. علاوه بر اين، کوچک‌تر شدن اتصالات و ترانزيستورهاي داخلي مي‌توانند توان مصرفي را کاهش دهند که اين اقدام مزايايي چون شارژدهي بيشتر و بهبود طول عمر باتري دستگاه را به همراه خواهد داشت.


شرکت هواوي با طراحي تراشه‌هاي ۵ نانومتري توسط يکي از شرکت‌هاي زيرمجموعه خود يعني HiSilicon توانست با تحسين بسياري از متخصصان مواجه شود. از ويژگي‌هاي مهم اين تراشه‌ها مي‌توان به قدرت چشمگير و تکنيک‌هايي ويژه آن در بخش پردازشگر عصبي (NPU) گوشي‌هاي هواوي اشاره کرد. اکنون خبرها حاکي از آن است هواوي به دنبال توسعه نسل جديد تراشه‌هاي پردازشي خود با استفاده از فناوري ساخت ۳ نانومتري است و تا پايان سال آنها را توليد و روانه بازار خواهد کرد.

 خلاصه مشخصات تراشه پرچمدار فعلي هواوي Kirin 9000
هواوي در همين رابطه اخيرا نام تجاري جديدي را براي برند Kirin که به چيپست‌هاي اين شرکت مربوط مي‌شود را ثبت کرد. چنين فعاليتي از سوي هواوي حاکي از آن است اين شرکت چيني با وجود محدوديت‌هاي تجاري که آمريکا براي آن در نظر گرفته است کماکان در راستاي توسعه صنعت تراشه‌هاي خود گام برمي‌دارد.

فرايند توليد تراشه ۳ نانومتري هواوي تا پايان امسال آغاز خواهد شد و احتمالا با نام Kirin 9010 براي استفاده در گوشي‌ها و تبلت‌هاي پرچمدار اين شرکت روانه بازار خواهند شد. هواوي با ساخت اين تراشه مي‌تواند رکورد ۱۵.۳ ميليارد ترانزيستور موجود در تراشه پرچمدار Kirin 9000 را بشکند و واحدهاي هوش مصنوعي خود را نيز با قدرت بيشتري در اين تراشه قرار دهد.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر