برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

سامسونگ و الجی تولید نمایشگر آیفون ۱۳ را آغاز کرده‌اند

منبع
زوميت
بروزرسانی
سامسونگ و الجی تولید نمایشگر آیفون ۱۳ را آغاز کرده‌اند

زوميت/ گفته مي‌شود سامسونگ و ال‌جي ديسپلي توليد پنل‌ OLED را براي آيفون ۱۳ آغاز کرده‌اند و احتمالا تنها سامسونگ توليد نمايشگرهاي پيشرفته‌ي LTPO را براي مدل‌هاي پرو بر عهده خواهد داشت.
   
در آستانه پاييز و رونمايي از مدل‌هاي بعدي آيفون، زنجيره تأمين اپل در حال افزايش توليد است تا در چند ماه آينده سطح بالايي از سفارش را تأمين کند. به‌ نظر مي‌رسد توليد نمايشگر خانواده‌ي آيفون ۱۳ زودتر از پيش‌بيني‌ها آغاز شده است.

به گزارش اپل‌اينسايدر و با استناد به منابع آگاه به زنجيره تأمين محصولات اپل، سامسونگ و ال‌جي ديسپلي تأمين نمايشگر سري آيفون ۱۳ را بر عهده دارند و گمان مي‌رود توليد آن‌ها تقريبا يک ماه زودتر از برنامه‌ي اپل براي آيفون ۱۲ آغاز شده است؛ البته بايد توجه داشت که در آن مقطع، توليد نمايشگر خانواده‌ي آيفون ۱۲ به‌ دليل همه‌گيري ويروس کوويد-۱۹ و پيامدهايش به تأخير افتاد.

در اين گزارش آمده است که سامسونگ توليد نمايشگرها را در اواسط ماه مي و ال‌جي در اواخر آن آغاز کرده است. تصور مي‌شود سامسونگ در فرايند توليد مواد ارگانيک همچون ديودهاي ساطع‌کننده نور حدود يک هفته جلوتر از ال‌جي است. افزون بر اين، ظاهرا سامسونگ فرايند ماژول را ۱۰ روز زودتر از ال‌جي آغاز کرده است.

طبق ادعاي اپل‌اينسايدر، سامسونگ تنها تأمين‌کننده پنل‌ OLED (ارگانيک LED) مجهز به ترانزيستور فيلم‌نازک (TFT) پلي‌کريستالي دماپايين موسوم به LTPO خواهد بود و از قرار معلوم، تنها مدل‌هاي پرچم‌دار آيفون ۱۳ به نمايشگر مذکور مجهز مي‌شوند. غول دنياي فناوري با بهره‌گيري از نمايشگرهاي LTPO، پشتيباني از نرخ نوسازي ۱۲۰ هرتز و به تبع آن، قابليت پروموشن (ProMotion) را به ارمغان مي‌آورد.

فناوري LTPO به توليد نمايشگرهاي کارآمدتر منجر مي‌شود که وظيفه روشن و خاموش کردن پيکسل‌هاي مختلف نمايشگر را بر عهده دارند. تکنولوژي LTPO اين اجازه را به گوشي هوشمند مي‌دهد که نرخ نوسازي تصوير را از ۱ تا ۱۲۰ هرتز به‌صورت متغير و با توجه به نياز تغيير بدهد و بهره‌وري از انرژي را بيشتر کند. درمجموع، فناوري يادشده بدون کاهش شارژدهي مي‌تواند سرعت نوسازي ۱۲۰ هرتز را براي پيمايش روان‌تر و بيشتر، حرکت روان انيميشن‌ها و بهبود پاسخ‌دهي به فرامين فراهم کند.

براي مدل‌هاي غير از پرو، اپل به استفاده از پنل‌ TCT از نوع OLED مجهز به ترانزيستورهاي سيليکون چندبلوري با درجه حرارت پايين (LTPS) که توسط ال‌جي ديسپلي ارائه مي‌شود، ادامه خواهد داد. سامسونگ احتمالا ۸۰ ميليون واحد نمايشگر براي آيفون بعدي توليد مي‌کند. پيش‌بيني مي‌شود در سال ۲۰۲۱ بين ۱۲۰ تا ۱۳۰ ميليون پنل OLED براي اپل ارسال شود که ظاهرا سهم ال‌جي ۳۰ ميليون واحد نمايشگر براي آيفون ۱۳ و در مجموع ۵۰ ميليون واحد براي کل مدل‌هاي آيفون (شامل مدل‌هاي سال پيش) است.

علاوه‌ بر آغاز زودهنگام توليد نمايشگر نسل بعدي آيفون، گزارش‌هاي زنجيره تأمين حاکي از آن است که شريک تراشه‌ساز اپل، يعني TSMC توليد محدود SOC-هاي A15 را براي تعبيه در آيفون ۱۳ آغاز کرده است. همچنين انتظار مي‌رود کوپرتينويي‌ها در سري آيفون ۱۳ از بريدگي کوچک‌تري براي تعبيه حسگرهاي فيس آي‌دي استفاده کنند. گزارش شده است که شاسي گوشي‌هاي ۲۰۲۱ اپل کمي ضخيم‌تر و ماژول دوربين آن‌ها بزرگ‌تر خواهد بود.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره