برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

رقیب گوگل از راه رسید

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
رقیب گوگل از راه رسید

ديجياتو/ موتور جستجوي Brave که از چند ماه پيش در دست آزمايش قرار داشت، بالاخره امروز از طريق برنامه بتاي جهاني آغاز به کار کرد. اين موتور جستجو با تمرکز بر حريم خصوصي و شفافيت ساخته شده و مي‌گويد فعاليت‌هاي شما را رديابي نمي‌کند.

موتور جستجوي Brave درون مرورگر اين شرکت قرار گرفته و از طريق آدرس search.brave.com در دسترس است. Brave مي‌گويد در آينده براي درآمدزايي يک نسخه پولي از اين سرويس را بدون تبليغات عرضه مي‌کند و در عين حال نسخه رايگان آن را با تبليغات معمولي در اختيار کاربران قرار مي‌دهد.

ايندکس Brave مستقل عمل مي‌کند، ولي گفته شده که اين موتور جستجو براي جستجوي تصاوير و برخي از قابليت‌هاي خود از بينگ مايکروسافت کمک مي‌گيرد. البته Brave مي‌گويد در جستجوهايي که با کمک بينگ انجام مي‌شود، خبري از رديابي فعاليت‌هاي کاربر نخواهد بود.

شرکت Brave براي ورود به دنياي موتورهاي جستجو موتور متن باز Tailcat را خريداري کرد. اين موتور توسط همان تيمي ساخته شده که مرورگر متمرکز بر حريم خصوصي Cliqz را توسعه داده بود. موتور جستجوي اين کمپاني در فاز قبلي آزمايش‌ها بيش از ۱۰۰ هزار دفعه امتحان شده بود.

بر اساس اطلاعات شرکت Statcounter تا ماه مه ۲۰۲۱، گوگل در حال حاضر بيش از ۹۲ درصد از سهم بازار جهاني موتورهاي جستجو را در دست دارد. ولي Brave به لطف ۳۲ ميليون کاربر فعال ماهانه‌اي که اختصاصا مرورگر آن را براي دستيابي به حريم خصوصي انتخاب کرده‌اند، مي‌تواند شانس خوبي براي کسب سهمي از بازار داشته باشد.

«برندن آيک»، مديرعامل و هم‌بنيان‌گذار Brave در اين باره مي‌گويد: «Brave Search خصوصي‌ترين موتور جستجوي بازار و تنها موتور جستجوي مستقل بازار است و کنترل و اعتمادي را به کاربران ارائه مي‌کند که افراد در جايي به جز غول‌هاي دنياي فناوري به دنبالش هستند. برخلاف موتورهاي جستجوي قديمي که کاربران را رديابي و شناسايي مي‌کنند و موتورهاي جستجوي جديد که صرفا پوسته‌اي روي موتورهاي قديمي هستند و از خودشان ايندکس ندارند، Brave Search ضمن تضمين حريم خصوصي با روشي تازه نتايج مرتبط را از طريق يک ايندکس متکي بر جامعه کاربران خود ارائه مي‌کند.

در شرايطي که ميليون‌ها کاربر اعتماد خود را به اقتصاد نظارتي از دست داده‌اند و فعالانه به دنبال راهکاري براي کنترل اطلاعات خود مي‌گردند، Brave Search يک جاي خالي واضح را در بازار پر مي‌کند.»

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره