سونی استودیوی نیکسز سافتور را خرید
گيم فا/ طبق اعلام سوني، استوديوي نيکسز سافتور (Nixxes Software) که در زمينهي پورت بازيها براي رايانههاي شخصي فعاليت ميکند توسط اين شرکت خريداري شد.
پس از خريد توسعه دهندهي بازي Returnal يعني استوديوي هاوسمارک (Housemarque) در اوايل هفتهي جاري و شنيده شدن شايعات بالقوهاي مبني بر تصاحب استوديوي بلوپوينت (Bluepoint) توسط سوني، ساعاتي پيش و طي يک اعلاميهي رسمي مشخص شد که اين شرکت در آخرين اقدام خود استوديوي نيکسِز سافتور را تصاحب کرده است.
اين استوديوي هلندي در زمينهي پورت بازيها براي رايانههاي شخصي فعاليت دارد و در پروژهي ساخت بازي Marvel’s Avengers نيز با استوديوي کريستال داينميکس (Crystal Dynamics) همکاري داشته است.
همچنين، در کارنامهي اين استوديو پورت نسخهي کنسول ايکس باکس ۳۶۰ بازي Rise of the Tomb Raider نيز به چشم ميخورد.
همانطور که اشاره شد، بازي Marvel’s Avengers به عنوان مطرحترين پروژهي اين استوديو قلمداد ميشود و مهارت اين استوديو در پورت بازيها براي رايانههاي شخصي، طبيعتاً هدف سوني از خريد نيکسز سافتور را روشن ميسازد.
در واقع، اين خبر بدين معناست که احتمالاً روند پورت بازيهاي پلياستيشن براي پلتفرم رايانههاي شخصي پس از خريد اين استوديو وارد فاز جديدي خواهد شد.
مدير اجرايي پلياستيشن يعني آقاي هرمن هالست (Hermen Hulst) در آخرين مصاحبهي خود پيرامون خريد اين استوديو چنين اذعان داشت که: «با خوشحالي اعلام ميکنيم که استوديوي هلندي با استعدادِ نيکسز سافتور به خانوادهي پلياستيشن خواهد پيوست. ما از پيوستن تيمي با چنين سطح از مهارت فني و تجربهاي عميق و گسترده به پلياستيشن به گرمي استقبال خواهيم کرد. تبريک به همه!»
همچنين، وي در مصاحبه با يک سايت مطبوعاتي افزود: «من به استوديوي نيکسز احترام زيادي قائل هستم و از پيوستن اين استوديوي با مهارت و با تجربه به ما ابراز خوشحالي ميکنم. آنها به بهينهسازيها و ارائهي بهترين تجربهي ممکن براي بازيبازان تسلط دارند و اين استوديو يک سرمايهي با ارزش براي پلياستيشن خواهد بود. آنها به ما کمک خواهند کرد که مهمترين هدف ما يعني ايجاد محتواي منحصر به فرد پلياستيشن با بهترين کيفيت ممکن صورت بگيرد.»
از طرفي ديگر، يورين کاتسمن (Jurjen Katsman) به عنوان بنيانگذار استوديوي نيکسز افزود: «ما براي شروع کار خود در پلياستيشن هيجان زده هستيم و قصد داريم تا مهارت و تخصص فني خود را به يک نقطهي عطف براي پلياستيشن تبديل کنيم؛ همانگونه که از IPهاي انحصاري شرکت سوني ياد ميشود. ما مشتاقانه منتظر همکاري با بااستعدادترين تيمهاي بازيسازي هستيم و براي ارائهي بالاترين کيفيت ممکن از بازيها براي طرفداران پلياستيشن لحظه شماري ميکنيم.»
لازم به ذکر است که پس از انتشار اين خبر، گمانهزنيهايي مبني بر تمرکز اين استوديو به بهينهسازي عناوين انحصاري پلياستيشن پس از تصاحب آن توسط سوني شنيده شد اما، هرمن هالست با ذکر کلمههاي “PlayStation content” به جاي “PlayStation exclusive content” به نوعي به تکيهي اين استوديو به مهارت اصلي خود يعني پورت بازيهاي براي رايانههاي اصلي اشاره نمود.
به هرترتيب، خبر فوق ميتواند در وهلهي اول براي دارندگان پلتفرم رايانههاي شخصي که به عناوين پلياستيشن علاقهي فراواني دارند بسيار خوشحال کننده باشد.