برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

واتس‌اپ روی ابزار جدیدی برای بازیابی حساب‌های مسدود شده کار می‌کند

منبع
ديجياتو
بروزرسانی

ديجياتو/ واتس‌اپ به وسيله سيستم‌هاي خودکار حساب‌هاي متخلف را بن مي‌کند، اما در اين ميان برخي کاربران به اشتباه چنين وضعيتي را تجربه مي‌کنند. حالا به نظر مي‌رسد واتس‌اپ در حال توسعه قابليت جديدي براي بازيابي حساب‌هاي مسدود شده است که امکان ارسال درخواست از درون اپ را ممکن مي‌کند.

اگر کاربري با حسابش کارهاي غيرقانوني انجام دهد، سيستم‌هاي واتس‌اپ اين اکانت را بن مي‌کنند، اما سيستم‌هاي اين پيام‌رسان بدون نقص هم نيستند و شايد حساب کاربران به اشتباه مسدود شود. اگر يک اکانت به اشتباه مسدود شود، تيم پشتيباني واتس‌اپ نمي‌تواند به سرعت آن را بازيابي کند که نتيجه‌اش، ايجاد دردسرهايي براي کاربر است.

حالا واتس‌اپ مي‌خواهد روند رسيدگي به درخواست‌هاي رفع مسدود شدن حساب را بهبود دهد و در همين راستا مشغول توسعه يک ابزار درون اپ براي بررسي بن شدن کاربران است. با اين ابزار زماني که يک حساب مسدود شود، کاربران مي‌توانند از درون خود اين پيام‌رسان بررسي وضعيت را درخواست کنند.

با ثبت درخواست، کاربران زماني که واتس‌اپ چنين درخواستي را بررسي کند، يک نوتيفيکيشن دريافت خواهند کرد. اين بررسي‌ها اغلب ۲۴ ساعت طول مي‌کشند و در اين مدت زمان هم چت‌هاي کاربران حذف نمي‌شوند.

احتمال اينکه واتس‌اپ به اشتباه حساب شما را مسدود کرده باشد، وجود دارد. بنابراين شايد پس از بررسي درخواست‌تان، اکانت بازيابي شود. البته اگر سيستم‌هاي واتس‌اپ به درستي فعاليت غيرقانوني شما را تشخيص داده باشند، مسدود شدن حساب تاييد مي‌شود و بايد براي استفاده از اين پيام‌رسان به سراغ شماره جديد برويد.

قابليت بازيابي حساب مسدود شده از طريق ابزار جديد در نسخه بتاي واتس‌اپ براي iOS رويت شده، اما براي دستگاه‌هاي اندرويدي هم منتشر خواهد شد. البته هنوز نمي‌دانيم اين قابليت چه زماني به نسخه عادي اين پيام‌رسان اضافه مي‌شود.

واتس‌اپ روي قابليت‌هاي متنوعي کار مي‌کند که يکي از آن‌ها، امکان انتخاب کيفيت عکس و ويديوي ارسالي است. اما از مهم‌ترين ويژگي‌ه که در آينده به اين پيام‌رسان اضافه مي‌شود، امکان استفاده همزمان از يک حساب روي چندين دستگاه بدون نياز به متصل بودن گوشي هوشمند به اينترنت است. اخيرا اطلاعاتي درباره اين ويژگي براي برنامه دسکتاپ واتس‌اپ هم منتشر شده است.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره