برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

شیائومی کارخانه تولید گوشی تمام اتوماتیک می‌سازد

منبع
مجله ديجي کالا
بروزرسانی
شیائومی کارخانه تولید گوشی تمام اتوماتیک می‌سازد

مجله ديجي کالا/ با توجه به گزارش جديدي که منتشر شده، ظاهرا شيائومي در تلاش است يک کارخانه‌ي توليد گوشي هوشمند احداث کند که در آن محصولات به صورت تمام اتوماتيک و بدون نياز به نيروي انساني توليد مي‌شوند.

شيائومي از زماني که در زمينه‌ي توليد گوشي هوشمند فعاليت خود را آغاز کرد، پيشرفت بسيار زيادي داشت. شرکتي که ابتدا روي ساخت گوشي‌هاي اقتصادي تمرکز داشت به مرور وارد بخش‌هاي ديگر هم شد و توانست کسب و کار خود را تا جايي گسترش دهد که اکنون در جمع ۵ شرکت برتر دنيا قرار دارد.

البته بسياري از اين پيشرفت‌ها را در خود گوشي‌ها شاهد بوديم، نه روند و چگونگي توليد آن‌ها. اما اينطور که به نظر مي‌رسد، به‌زودي نحوه‌ي توليد اين محصولات هم با تغيري اساسي همراه خواهد بود. به گفته‌ي لي جون، مديرعامل اين شرکت، شيائومي در حال ساخت يک کارخانه‌ي توليد گوشي است که در آن اصلا نيروي انساني در روند ساخت محصول دخالت ندارد و تمام اين فرايند توسط ربات و به صورت اتوماتيک صورت مي‌گيرد.

نام اين شرکت به صورت نمادين، Black Light Factory خواهد بود چرا که اصلا نيازي به نيروي انساني ندارد. در اين شرکت در هر سه ثانيه يک گوشي هوشمند چرخه‌ي توليد را به اتمام مي‌رساند. همچنين فرآيندي چون مونتاژ، تست‌هاي نهايي و بسته‌بندي تماما توسط ربات‌ها انجام مي‌شود که خب اگرچه پيشرفت بسيار خوبي محسوب مي‌شود اما باعث از بين رفتن فرصت شغلي هم مي‌شود.

در ماه آگوست سال گذشته، شيائومي اولين فاز از شرکت هوشمند خود را راه‌اندازي کرد؛ شرکتي رباتيک که عمده‌ي فعاليت آن توليد گوشي هوشمند با ظرفيت ۱ ميليون در سال بود. در واقع در جريان فاز اول اين پروژه، شيائومي در تلاش بود تا عملکرد اين شرکت تمام اتوماتيک را مورد بررسي قرار دهد تا متوجه اين موضوع شود که آيا امکان دارد بدون نياز به نيروي انساني يا در بدترين حالت، با اندک دخالت انسان، يک شرکت بزرگ توليد گوشي راه‌اندازي کرد يا خير.

تجربه و از طرفي موفقيتي که شرکت چيني در اين زمينه بدست آورد باعث شد به‌سرعت وارد فاز دوم پروژه شده و اکنون در حال احداث کارخانه‌اي با ظرفيت توليد ۱۰ ميليون گوشي در سال است که مي‌شود همان سرعت توليدي که در بالا به آن اشاره کرديم؛ هر سه ثانيه يک گوشي هوشمند!

هر دو شرکت Black Light که شيائومي تاسيس کرده يا در حال تاسيس آن است در دو منطقه‌ي جدا در شهر پکن، پايتخت چين قرار دارند. پروژه‌ي مربوط به فاز دوم کارخانه‌ي توليد گوشي هم حدودا سه‌ماه پيش به اتمام رسيد اما اخيرا شرکت توانست حق استفاده از زمين مربوطه را بدست بياورد و به محض اينکه اين اتفاق رخ داد،‌ فرايند ساخت و ساز هم آغاز شد.

اما همه‌چيز به اينجا ختم نمي‌شود؛ شيائومي مي‌خواهد تا پايان سال ۲۰۲۳، کارخانه‌ي تمام اتوماتيک جديدي را احداث کند که در آن، ظرفيت توليد گوشي بسيار بيشتر باشد، به‌گونه‌اي که شرکت بتواند از طريق آن و به طور کلي تمام کارخانه‌هاي توليداتي خود، ۶۰ ميليارد يوآن (معادل ۹٫۳ ميليارد دلار) در سال درآمد داشته باشد.

از طرفي بسيار جالب خواهد بود بدانيم توليد چنين کارخانه‌اي با اين عظمت چقدر هزينه در پي خواهد داشت، همچنين جالب است بدانيد شرکت‌هاي تمام اتوماتيک غالبا بدون هيچگونه نيازي به وقت استراحت، هزينه‌ي اياب و ذهاب، آب و غذا، تعطيلات (چه ايام عيد و چه آخر هفته) و مواردي که انسان‌ها براي کار به آن‌ها وابسته‌اند، به توليد محصولات مي‌پردازند و احتمالا هزينه‌ي ساخت کمتري را هم بايد شاهد باشيم.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره