logo

ایلان ماسک از زورگویی‌ اپل به رقبا انتقاد کرد

منبع
ديجي کالا
بروزرسانی
ایلان ماسک از زورگویی‌ اپل به رقبا انتقاد کرد

ديجي کالا/ ايلان ماسک، چهره‌ي جنجالي اين روزهاي دنياي فناوري، در انتقاد به انحصار طلبي‌هاي اپل گفت تسلا قصد ندارد براي فناوري‌هايش «باغ ديوارکشي شده» بسازد و آن‌ها را مانند «چماق» عليه رقبايش استفاده کند. عبارت باغ ديوارکشي شده به کنترل سرسختانه اپل بر سازگاري فناوري‌هايش با دستگاه‌هاي ديگر اشاره دارد.

ماسک در روزهاي گذشته و در جريان اعلام آمار درآمدهاي تسلا در فصل دوم سال ميلادي، دو بار از اپل انتقاد کرد. در يکي از انتقادها که اشاره زيرکانه‌اي به اپل داشت، ماسک اعلام کرد تسلا براي فناوري‌هايش باغ ديوارکشي شده نمي‌سازد. او گفت:

هدف ما اين است که از ظهور انرژي‌هاي تجديد پذير حمايت کنيم. (هدف) اين نيست که يک باغ ديوارکشي شده بسازيم و آن را بر سر رقيبان چماق کنيم، کاري که بارها توسط بعضي کمپاني‌ها انجام شده است.
او سپس سرفه‌اي ساختگي کرد و بلافاصله گفت اپل!


کنترل شديد اپل بر سرويس‌هايش باعث شده است که بعضي از توسعه دهندگان اپليکيشن‌ها اين شرکت را به رفتار غير رقابتي متهم کنند و در ماه آوريل هم از سوي شوراي رقابت اتحاديه‌ي اروپا به زير پا گذاشتن قوانين ضد اعتماد متهم شود.

هفته‌ي گذشته تسلا اعلام کرد که تا پايان سال به ساير وسايل نقليه‌ي الکترونيکي اجازه مي‌دهد از ايستگاه‌هاي شارژ سريع اين شرکت استفاده کنند. اين دقيقا در تضاد با همان سياستي است که ماسک از آن به عنوان «باغ ديوارکشي شده» ياد کرده است.

انتقاد ايلان ماسک از اپل به همين جا ختم نشد و در جريان جلسه اعلام اطلاعات مالي سه‌ ماهه‌ي دوم تسلا، ماسک بار ديگر به اپل تاخت و گفت که اين شرکت نسبت به تسلا از کبالت بيشتري براي ساخت باتري‌هايش استفاده مي‌کند. او در دفاع از تسلا گفت که نوعي سوتفاهم وجود دارد که تسلا کبالت بسيار زيادي استفاده مي‌کند، اما در واقع ما از مقدار زيادي استفاده نمي‌کنيم.

در شکايتي که از سوي ۱۴ خانواده از جمهوري دموکراتيک کنگو مبني بر مرگ يا معلوليت فرزندانشان در هنگام کار در معادن کبالتي که نياز شرکت‌هاي فناوري بزرگ را تامين مي‌کردند ثبت شده است، نام هر دو شرکت اپل و تسلا ديده مي‌شود.

در حالي‌ که تسلا و اپل در حال حاضر محصولي در رقابت با يکديگر توليد نمي‌کنند، اپل چند سالي است پروژه بلند پروازانه اتومبيل خودران اختصاصي‌اش را دنبال مي‌کند که با نام پروژه تايتان شناخته مي‌شود و بسياري از کارمندان سابق تسلا را به استخدام خود درآورده است.

اپل تا کنون به هيچ يک از انتقادات ايلان ماسک واکنش نشان نداده است.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره