گيم فا/ راکستار گيمز (Rockstar Games) حجم زيادي از محتويات در نظر گرفته شده براي Grand Theft Auto 5 را در نسخه‌ي نهايي اين بازي حذف کرد، اما هم‌اکنون فرصت خوبي براي اين شرکت فراهم شده تا برخي از اين موارد حذف شده را به GTA 6 اضافه کند.

در صنعت گيم، اين موضوع که برخي از قابليت‌ها و محتويات يک بازي در نسخه‌ي نهايي آن حضور پيدا نکنند امري طبيعي بوده و طبق آمار، به طور معمول هر چه پروژه‌ي ساخت يک بازي بزرگ‌تر باشد، حجم بخش‌هاي حذف شده از آن نيز افزايش پيدا مي‌کند. جاي هيچ شکي نيست که بازي Grand Theft Auto 5 پروژه‌ و عنوان بسيار بزرگي بوده و طرفداران زيادي دارد. پس عجيب نيست که راکستار گيمز حجم زيادي از محتويات در نظر گرفته شده براي GTA 5 را پيش از عرضه‌ي آن حذف کرده باشد.

به طور معمول اين اقلام شامل سلاح‌ها، آهنگ‌ها و قابليت‌هاي کوچک و جزئي مي‌شوند، ولي برخي موارد هم هستند که از بقيه بيشتر به چشم مي‌آيند. از آنجايي که طبق اخبار منتشر شده، قرار نيست که بازي Grand Theft Auto 6 به هنگام عرضه به اندازه‌ي GTA 5 بزرگ و پرمحتوا باشد،‌ اين موضوع مي‌تواند کمک خوبي در جهت بهتر شدن و پيدا کردن فرصت بيشتر براي بهبود و پيشرفت اين عنوان باشد.

بر طبق گزارشات، بازي GTA 6 در «اندازه‌اي متوسط» (از جهت محتوا) عرضه شده و دنياي آن به مرور زمان تغيير، توسعه و پيشرفت خواهد کرد. با وجودي که از نحوه‌ي اجراي اين سيستم و حتي صحت آن اطلاعاتي در دست نداريم، ولي شکي نيست که يکي از مواردي که GTA 6 مي‌تواند از آن‌ بهره ببرد، محتواي عرضه نشده‌اي است که راکستار براي GTA 5 در نظر داشت.

پايان GTA 5؛ کنترل شخصيت لامار

اسپويل

بازي GTA 5 سه پايان متفاوت دارد: قتل تروور (Trevor) يا مايکل (Michael) به دست فرانکلين (Franklin) و يا متحد شدن آن‍ها. گرچه پايان ديگري که راکستار براي GTA 5 در نظر گرفته بود، مرگ فرانکلين بود (به گمان طرفداران، ماموريت اتحاد همه‌ي شخصيت‌ها جايگزين مرگ فرانکلين شده است). اگر بازي‌باز فرانکلين را در آخر داستان مي‌کشت، شخصيت لامار جانسون (Lamar Johnson) جاي فرانکلين را در بخش انتخاب کاراکتر مي‌گرفت.

راکستار گيمز مي‌توانست با اضافه کردن چنين پاياني، Grand Theft Auto 5 را از نگاهي احساس برانگيزتر و جالب‌تر به اتمام برساند. همانطور که در Red Dead Redemption نيز به دنبال مرگ شخصيت اصلي، يکي از دوستان نزديک يا اعضاي خانواده‌ جاي او را مي‌گيرد، اين سبک از پايان مي‌تواند براي Grand Theft Auto 6 نيز مناسب باشد.

همانند GTA 5، بازي GTA 6 نيز به احتمال زياد چندين شخصيت اصلي و قابل کنترل دارد، اما يکي از بهترين راه‌هايي که به کمک آن مي‌توان باعث درگيري بيشتر مخاطبين با بازي شود و احساسات آنان را برانگيزد، به تصوير کشيدن مرگ يکي از شخصيت‌هاي اصلي است.

با وجودي که اتحاد سه پروتاگونيست‌هاي GTA 5 را مي‌توان جالب‌ترين پايان اين عنوان در نظر گرفت،‌ ولي کشته شدن تروور يا مايکل به دست دوست صميمي‌شان فرانکلين، غم‌انگيزترين پايان‌هاي GTA 5 هستند. Grand Theft Auto 6 مي‌تواند همين رويه را به نحوي پيش بگيرد که يکي از کاراکتر‌هاي جانبي بازي که رابطه‌ي بهتري با پروتاگونيست مقتول دارد، جاي او را به عنوان شخصيت جديد و قابل کنترل بگيرد.

جزئيات کوچک GTA 5؛ ميني گيم بسکتبال

اضافه کردن جزئيات کوچک و جالب در يک بازي از اهميت زيادي برخوردار است، چراکه زنده‌ بودن دنياي آن به همان جزئيات بستگي دارد. شايد بهترين مثال Red Dead Redemption 2 باشد، زيرا بازي‌بازان تا به امروز در حال پيدا کردن مواردي هستند که تا به حال کسي با آن‌ها مواجه نشده است.

برخي از ميني‌گيم‌ها و جزئيات Grand Theft Auto: San Andreas مانند عضله آوردن کارل جانسون (Carl Johnson) بعد از تمرين در باشگاه بدنسازي، نقش زنده نگه داشتن دنياي بازي را به عهده داشتند، اما شايد بزرگ‌ترين اين جزئيات، ميني‌گيم بسکتبال در GTA: San Andreas باشد. با وجودي که اين ميني‌گيم چيز خاصي را به بازي اضافه نکرده بود، ولي عده‌ي زيادي از بازي‌بازان عاشق اين ميني‌گيم شده بودند.

بسکتبال يکي ديگر از محتوياتي بود که براي GTA 5 در نظر گرفته شده بود، اما به نسخه‌ي نهايي بازي راه پيدا نکرد. درست است که سيستم بسکتبال San Andreas به نسبت ابتدايي است، اما قطعا براي عده‌ي زيادي از طرفداران اين بازي به اندازه‌ي کافي سرگرم کننده بود و در صورت اضافه شدن آن به Grand Theft Auto 6، مي‌تواند يکي از بهترين راه‌هاي کمک به زنده بودن دنياي اين عنوان باشد.

6 سطحي شدن لول هاي تعقيب و گريز در GTA 6

اکثر عناوين Grand Theft Auto از شش ستاره به عنوان حداکثر لول تعقيب و گريز استفاده مي‌کردند، اما راکستار تصميم گرفت تا در GTA 5 تعداد اين سطوح را به پنج سطح کاهش دهد. اين در حالي است که در فايل‌ها و کدنويسي اين بازي علائمي پيرامون وجود ستاره‌ي ششم تحت تعقيب بودن ديده مي‌شود که مسلماً به نسخه‌ي نهايي بازي راه پيدا نکرد. با وجودي که لول ۵ ستاره به اندازه‌ي کافي بازي‌بازان را به چالش مي‌کشاند، ولي به هر حال دليل حذف لول ششم اين سيستم در GTA 5 هنوز مشخص نيست.

شايد علت اين موضوع نحوه‌ي مقياس بندي درجه سختي اين ۵ ستاره است و شايد ۵ سطحي بودن اين سيستم بهترين تقسيم بندي ممکن براي GTA 5 بوده اما با اين وجود اگر راکستار قصد چالش‌ برانگيزتر کردن GTA 6 را دارد، بهترين راه ممکن اضافه کردن ستاره‌ي ششم به درجه سختي تعقيب و گريز بازي است. اين کار نه تنها تعداد ستاره‌هاي اين سيستم را با شماره‌ي اين نسخه از GTA يکي مي‌کند، بلکه هيجان فرار خلاف‌کار از پليس را نيز بهتر به تصوير مي‌کشد.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم