فاینال فانتزی ۱۶ بهصورت کامل از موشن کپچر چهره پشتیبانی میکند


مجله ديجي کالا/ در جريان مراسم پخش زندهي اينترنتي جديدي تهيهکنندهي بازي مورد انتظار فاينال فانتزي ۱۶ اعلام کرد که اين اثر بهصورت کامل و براي اولين بار از موشن کپچر چهره پشتيباني ميکند که توسط صداپيشگان انگليسي بازي انجام ميشود.
چندي پيش نائوکي يوشيدا بيان کرده بود که سناريوي فاينال فانتزي ۱۶ تازه تمام شده است و همچنين صداپيشگي آن در مراحل پاياني خود به سر ميبرد. اکنون با اعلام جزئيات جديد متوجه شدهايم که روند توسعهي اين اثر بهخوبي در جريان است و مراحل مهمي از آن پشت سر گذاشته شده است.
مانند بسياري از مجموعه بازيهاي بزرگ امروزي، فاينال فانتزي هم با موشن کپچر بيگانه نيست و در بازيهايي نظير فاينال فانتزي ۱۵ و بازسازي فاينال فانتزي ۷ از اين فناوري استفاده کرده است. با اين حال، اين اولين باري است که اسکوئر انيکس براي فاينال فانتزي از موشن کپچر کامل چهره استفاده ميکند که اين موضوع ميتواند باعث پيشرفت قابلتوجهي در انيميشن چهرهي شخصيتها شود. هرچند، اين تمام ماجرا نيست و نکتهي جالبيتري هم وجود دارد.
يوشيدا بيان ميکند که آنها براي فاينال فانتزي ۱۶ بهصورت ويژه صداي انگليسي را در اولويت قرار دادهاند و آن را ابتدا انجام دادهاند. آنها براي موشن کپچر چهره و ضبط ديالوگها از صداپيشگان انگليسي اين بازي استفاده کردهاند. اين تصميم از يک نظر ميتواند بسيار منطقي باشد. همانگونه که در تريلر رونمايي فاينال فانتزي ۱۶ مشخص بود، فضا و محيط داستاني اين اثر بيشتر به محيط يک فانتزي غربي در قرونوسطي شباهت دارد و به همين خاطر انتخاب لهجهي انگليسي به نظر انتخاب صحيح و مناسبي ميآيد.
همانطور که گفته شد، در فاينال فانتزي ۱۶ صداپيشگان با پوشيدن تجهيزات ويژهي موشن کپچر ميانپردههاي بازي را ضبط خواهند کرد. استفادهي کامل از موشن کپچر چهره موجب ميشود تا سازندگان بتوانند با انيميشنهاي بهتر احساسات چهرهي شخصيتها را به شکل بهتري نشان دهند و اداي ديالوگها نيز حالت طبيعيتر و بهتري پيدا کند. هرچند در بازسازي فاينال فانتزي ۷ هم صداپيشگي در زبانهاي مختلف بازي با چهره شخصيتها همخواني داشت اما در آن بازي از هوش مصنوعي براي خلق انيميشنهاي چهره و سينک صدا با چهره استفاده شده بود. با توجه به اينکه اکنون از موشن کپچر کامل استفاده شده است، به احتمال زياد در فاينال فانتزي ۱۶ شاهد جهش بزرگي در اين زمينه خواهيم بود و نتيجهي بهتري را خواهيم ديد.
نائوکي يوشيدا دربارهي اين موضوع توضيح ميدهد که در هشت سال گذشته به خاطر سياستهاي شرکت اسکوئر انيکس در هيچکدام از فيلمبرداريهاي بازيها (براي موشن کپچر) حضور نداشته است. او اخيراً اعلام کرده بود که ممکن است بازي حتي در نمايشگاه توکيو گيم شو هم نمايش داده نشود و بازيکنان در آن رويداد منتظر سورپرايز نباشند. او بيان کرده بود که وقتي بازي را نشان ميدهد که راضي باشد و تريلر آن بتواند همه بازيکنان را شگفتزده کند.
بازي Final Fantasy XVI اولين بار در اکتبر سال گذشته و در جريان يکي از رويدادهاي پلياستيشن معرفي شد. اين بازي در حال حاضر فقط براي کنسول پلياستيشن ۵ معرفي شده است و قرار است انحصاري زماندار پلياستيشن باشد. هرچند هنوز نميدانيم که اين بازي در چه تاريخي عرضه خواهد شد اما عرضهي آن در سال ۲۰۲۲ دور از ذهن نيست. در حالي که يوشيدا بهصراحت اعلام کرده که بازي قرار نبوده است در E3 نشان داده شود و حتي ممکن است به توکيو گيم شو نرسد، اما در گذشته اعلام شده بود که در سال ۲۰۲۱ نمايشها و جزئيات بيشتري از فاينال فانتزي ۱۶ خواهيم شنيد. به همين دليل انتظار ميرود که در ماههاي آتي تريلر جديدي از اين اثر در يکي از رويدادهاي سوني نشان داده شود.