مدیرعامل شرکت مخابرات خراسان رضوی اعلام کرد: توسعه شبکه دلیل اختلالات همراه اول در مشهد
خراسان
بروزرسانی
خراسان/ دليل اختلالات روز گذشته شبکه همراه اول در مشهد «بروز مشکل ناخواسته سخت افزاري درحين افزايش پهناي باند شبکه تلفن همراه» اعلام شد.
به گزارش خراسان رضوي، روز گذشته برخي مشترکان همراه اول اعلام کردند که در استفاده از شبکه همراه اول با مشکل مواجه شده اند و براثر اختلالات پيش آمده پيامک هاي ارسالي شان به مقصد نمي رسد، يا امکان برقرار تماس صوتي ندارند يا در حالي که موبايل خود را خاموش نکرده اند کساني که با آن ها تماس مي گرفته اند با اين پيام روبه رو شده اند که «مشترک مورد نظر تلفن همراه خود را خاموش کرده است.» برخي نيز مدعي بودند که صبح ديروز تلفن همراهشان سيم کارت را شناسايي نمي کرده و بايدبه ناچار موبايل خود را «ريست» مي کردند.
در اين باره يکي از شهروندان به خراسان گفت: حدود ساعت 10 صبح روزگذشته در يکي از خيابان هاي مشهد بودم که روي صفحه نمايش تلفن همراهم عبارت "عدم دسترسي به شبکه" ظاهر شد و 10 دقيقه بعد نيز عبارت "سيم کارت فاقد اعتبار است" روي صفحه آمد.
اين شهروند افزود: حدود ساعت 12 ظهر با خاموش و روشن کردن گوشي اتصال به شبکه تلفن همراه برقرار شد ودقايقي بعد پيامک هايي که بايد صبح ديروز دريافت مي کردم در اين ساعت دريافت شد.
در پي اين گلايه ها، خبرنگار خراسان روز گذشته اين مشکلات را با مديرعامل شرکت مخابرات خراسان رضوي مطرح کرد و از وي پرسيد دليل اين اختلالات که به يک باره و بدون اعلام قبلي در شبکه همراه اول مشهد رخ داد چيست؟
«ملک جعفريان» در برابر اين پرسش با ارائه توضيحي کوتاه گفت: «با توجه به اين که در آستانه عيد نوروز قرار داريم و پيش بيني مي شود در اين روزها زائران زيادي وارد مشهد شوند، توسعه جديدي در افزايش پهناي باند شبکه تلفن همراه داشتيم. قرار نبود شبکه دچار اختلال شود ولي در حين کار تجهيزات سخت افزاري شبکه دچارمشکل شد که اين مشکل تا ساعت 18:30(ديروز) برطرف شده است.» وي در عين حال تاکيدکرد: سعي مي کنيم در ايام عيد کمترين اختلال تلفن همراه اول را در مشهد داشته باشيم.