برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

شیائومی بخش تولید خودرو برقی راه‌اندازی می‌کند

منبع
ديجياتو
بروزرسانی

ديجياتو/ اوايل سال جاري شيائومي رسما تاييد کرد که قصد دارد وارد دنياي خودروهاي برقي شود. از زمان اعلام رسمي اين موضوع، توليد کننده چيني در حال مذاکره با چندين شرکت سازنده خودرو براي همکاري بود، اما اکنون گزارش جديدي ادعا مي‌کند که شيائومي قصد دارد توليد خودروهاي برقي خود را بدون کمک هيچ شرکت ديگري آغاز کند.

حساب کاربري Digital Chat Station در گزارش خود همچنين فاش کرد که اين شرکت ممکن است اعلاميه رسمي خود را هفته آينده منتشر کند و در مدت گذشته با يک تامين‌کننده شناخته‌شده قطعات خودرو و فناوري آلايندگي در تماس بوده و همچنين روي طراحي خودروهاي خود کار مي‌کند.

در اطلاعيه شرکت چيني تاييد شده بود که مديريت اين شاخه بر عهده موسس و مديرعامل فعلي آن «لي جون» خواهد بود. با اين حال، در گزارش‌هاي اخير عنوان شده بود که شيائومي قصد دارد سهمي در خودروهاي برقي گروه اورگرند چين به دست بياورد.

با اين حال شيائومي با صدور بيانيه‌اي شايعات مربوط به مذاکره با گروه اورگرند چين براي خريد ۶۵ درصد سهام آن را تکذيب کرد. سخنگوي شيائومي اضافه مي‌کند که اين شرکت با چندين خودروساز صحبت کرده اما در مورد مشارکت در تجارت خودروهاي برقي خود هنوز هيچ تصميمي نگرفته است. با اين وجود، به گفته گروه اورگرند چين مذاکرات آن‌ها با شيائومي در مراحل اوليه خود قرار دارد.

شيائومي قصد دارد خودروهاي برقي هوشمند با کيفي ارائه کند تا کاربران سراسر جهان بتوانند از زندگي هوشمند لذت ببرند. غول فناوري چيني براي تحقق اين امر قصد دارد حدود ۱.۵ ميليارد دلار در ۱۰ سال آينده سرمايه‌گذاري کند.

مديرعامل و رئيس شيائومي ماه گذشته پس از بازديد از شرکت‌هاي خودروسازي مانند BYD، Great Wall و Wuling از مقر شرکت بين‌المللي کاربردهاي علمي (SAIC) نيز بازديد کرد. در آن زمان مشخص شد که طي ۷۵ روز گذشته، مديريت شيائومي ۸۵ مورد بازديد صنعتي، مبادلات عميق با بيش از ۲۰۰ پيشکسوت صنعت خودرو، چهار بحث مربوط به مديريت داخلي و دو جلسه رسمي با هيئت مديره داشته است.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره