برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

مشکل داغ شدن گوشی پیکسل 5a در حین فیلم برداری خبرساز شد

منبع
ترنجي
بروزرسانی

ترنجي/ گوگل بهينه سازي‌هاي زيادي را در گوشي‌هاي Pixel خود انجام مي‌دهد. با اين حال، حتي با وجود بهينه سازي و انجام کارهاي مختلف براي ساخت يک گوشي بدون مشکل، همچنان اتفاقات غير منتظره‌اي رخ مي‌دهند. پيکسل 5a، جديدترين گوشي هوشمند گوگل است. هنوز يک هفته از عرضه اين گوشي نگذشته است. اما شاهد وقوع مشکل داغ شدن گوشي Pixel 5a هستيم!

گوگل چندي پيش از Pixel 5a خود رونمايي کرد. اين گوشي، آخرين گوشي هوشمند گوگل با شارژر درون جعبه است. باتري اين گوشي نسبت به ديگر گوشي‌هاي سري Pixel نيز بيشترين ظرفيت را دارد.

هم اکنون در اواسط تابستان هستيم. به دليل گرماي شديد اين فصل، گوشي‌ها از مشکل داغي در امان نيستند. بر اساس گفته‌هاي Gizmochina، گوگل به تازگي گوشي جديد خود را رونمايي کرده است. اين گوشي، جانشين Pixel 4a است که سال گذشته با امکانات جذابي رونمايي شده بود. هرچند که شاهد تحولات زيادي نيستيم. اما اين گوشي، مجهز به تراشه Snapdragon 765G است. ١٢٨ گيگابايت حافظه داخلي و ۶ گيگابايت حافظه رم نيز در اين گوشي موجود است. اما يک مشکل نسبتاً بزرگ در اين گوشي دارد. اين موضوع، در مورد مشکل داغي Pixel 5a است. زيرا جديدترين گوشي گوگل، در حين فيلم برداري داغ مي‌شود.

طبق آخرين گزارشات، پيکسل 5a در حين فيلم برداري 4K با نرخ ۶٠ فريم بر ثانيه، بيش از حد گرم مي‌شود. در همين حين، گوشي از کاربران درخواست مي‌کند تا از اپ دوربين خارج شوند تا دماي گوشي به سطح معقولي برسد. در يک توييت، حساب کاربري با نام Tech Odyssey، از اين مشکل شکايت داشته است. او مي‌گويد که تنها چند دقيقه پس از شروع به فيلم برداري، گوشي به شدت داغ شد. او در نهايت با پيام “دستگاه خيلي داغ است. دوربين را ببنديد تا گوشي خنک شود.” مواجه شده بود.

اما مشکل داغي Pixel 5a، تنها در حالت 4K 60FPS رخ نمي‌دهد. بلکه گفته شده است حتي با کاهش کيفيت و فريم ريت به 1080p 30FPS، دستگاه مجدداً بيش از حد داغ مي‌شود. يکي ديگر از کاربران توييتر نيز ادعا کرده است که Pixel 5a او با همين مشکل مواجه است. تنها دو دقيقه پس از شروع فيلم برداري 4K 60FPS، دستگاه به شدت گرم مي‌شود. اما ظاهراً اين آنها گوشي گوگل نيست که با مشکل داغي دست و پنجه نرم مي‌کند. بر اساس ديگر گزارشات، پيکسل ۵ نيز داراي چنين مشکلي است. اما متأسفانه گوگل همچنان اين مشکل را به رسميت نمي‌شناسد و از آن سخني به ميان نياورده است. بنابراين، بهتر است اميدوار باشيم تا هرچه سريع‌تر گوگل اقدامي را براي رفع مشکل مورد اشاره انجام دهد.

پيکسل 5a، در کل داراي مشخصاتي مناسب است. به طور مثال، اين گوشي از نمايشگر ۶.٣۴ اينچي OLED با وضوح +Full HD استفاده مي‌کند. هر چند که رفرش ريت ۶٠ هرتزي اين گوشي، يک نقطه ضعف بزرگ است. دوربين اصلي دوگانه ١۶+١٢.٢ مگاپيکسلي در اين گوشي نيز موجود مي‌باشد. در نهايت، باتري اين گوشي ظرفيت ۴,۶٨٠ ميلي آمپر ساعتي دارد. اين ميزان، بيشتر از نسل قبلي است.

نظر شما در مورد مشکل داغي Pixel 5a چيست؟ فکر مي‌کنيد که گوگل بتواند با يک به روزرساني، آن را حل کند؟ نظري در مورد استفاده از Snapdragon 765G داريد؟

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره