برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

چهارمین هشدار گوگل به دو میلیارد کاربر کروم

منبع
ايسنا
بروزرسانی
چهارمین هشدار گوگل به دو میلیارد کاربر کروم

ايسنا/ گوگل با صدور چهارمين هشدار ارتقاي فوري در دو ماه گذشته، به کاربران کروم درباره آسيب پذيريهاي خطرناک اين مرورگر هشدار داد. 

گوگل کروم بيش از دو ميليارد کاربر در جهان دارد و بازار مرورگر وب را در اختيار گرفته است شايد به همين دليل به هدف اصلي هکرها تبديل شده است.

گوگل در يک پست وبلاگ رسمي، از شناسايي هفت آسيب پذيري در مرورگر کروم خبر داد که به عنوان تهديدهاي امنيتي بالا رتبه بندي شده اند و اپليکيشن کروم در همه سيستمهاي عامل بزرگ شامل ويندوز، مک و لينکوس را شامل مي شوند.

گوگل در حال حاضر اطلاعات چنداني درباره اين حفره هاي امنيتي نداده تا مانع بهره برداري هکرها شده و فرصت کافي براي کاربران به منظور حفاظت از دستگاهشان فراهم کند.

کاربران براي مقابله با تهديدهاي جديد بايد به قسمت "تنظيمات"، بخش "کمک" و سپس بخش "درباره گوگل کروم" مراجعه کنند. اگر نسخه مرورگر آنها ۹۲.۰.۴۵۱۵.۱۵۹ يا بالاتر بود در امنيت هستند. در غير اين صورت صفحه "درباره گوگل کروم" کاربران را به آپديت مرورگر هدايت مي کند.

گوگل آسيب پذيريهاي خطرناک را چند روز پس از شناسايي آنها بلافاصله ترميم مي کند اما کارآمدي اين ترميمها به آپديت شدن مرورگر از سوي ميلياردها کاربر آن بستگي دارد.

بر اساس گزارش فوربس، کروم مرورگر فوق العاده اي است اما حملات به اين مرورگر افزايش يافته و امسال هشت مورد بهره برداري از آسيب پذيري امنيتي ناشناخته در اين مرورگر وجود داشته است.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم