برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

سامسونگ تلویزیون‌های سرقت شده را از راه دور غیرفعال می‌کند

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
سامسونگ تلویزیون‌های سرقت شده را از راه دور غیرفعال می‌کند

ديجياتو/ سامسونگ اعلام کرده در صورتي که متوجه شود تلويزيوني به سرقت رفته است، مي‌تواند از راه دور آن را از کار بيندازد. اين قابليت که «Television Block Function» نام دارد، اخيرا براي تلويزيون‌هاي سامسونگ در آفريقاي جنوبي فعال شده است.

در موجي از اعتراضات در آفريقاي جنوبي، تعدادي از تلويزيون‌هاي سامسونگ از انبار اين کمپاني در اين کشور به سرقت رفتند. حالا سامسونگ مي‌گويد مي‌تواند اين تلويزيون‌ها را غيرفعال کند و چنين ويژگي بطور پيش فرض روي تمام تلويزيون‌هاي اين کمپاني قرار دارد.

به گفته کره‌اي‌ها اين ويژگي از اين موضوع که تلويزيون توسط صاحبش و فردي که آن را خريده استفاده مي‌شود، اطمينان حاصل مي‌کند. با اين وجود نمي‌دانيم سامسونگ مي‌خواهد از چنين قابليتي براي مقابله با سرقت‌هاي بزرگ مانند دزدي از انبارها استفاده کند يا اينکه به کمک مشتريان عادي هم مي‌رود.

براي اينکه قابليت TV Block Function کار کند، سامسونگ به شماره سريال تلويزيون سرقتي نياز دارد. زماني که يک تلويزيون به اينترنت وصل شود، شماره سريال آن با ليستي که در سرور سامسونگ قرار دارد، مقايسه مي‌شود و اگر تطابق پيدا شود، تمام قابليت‌هاي تلويزيون را غيرفعال مي‌کند.

غيرفعال کردن تلويزيون‌هاي سرقتي در آفريقاي جنوبي نبايد براي سامسونگ کار سختي باشد چرا که آن‌ها از انبار اين کمپاني دزديده شده‌اند. بنابراين کره‌اي‌ها مي‌توانند موجودي انبارش را رديابي کند.

با اين وجود، شايد سامسونگ قابليتي را در اختيار کاربران قرار دهد که اگر تلويزيون آن‌ها به سرقت رفت، شماره سريال آن را در اختيار کمپاني قرار دهند تا آن را از راه دور غيرفعال کند. البته هنوز نمي‌دانيم کره‌اي‌ها به دنبال ارائه چنين سرويسي هستند يا خير.

در نهايت سامسونگ گفته اگر تلويزيوني به اشتباه در آفريقاي جنوبي غيرفعال شود، افراد مي‌توانند با ارسال مدارکي که ثابت کند چنين تلويزيوني خريداري شده، آن را دوباره فعال کنند.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره