برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

واتس‌اپ امکانی تازه فراهم کرد

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
واتس‌اپ امکانی تازه فراهم کرد

ديجياتو/ بسياري از کاربران iO‌S‌ واتساپ مي‌توانند از اين پس با قابليت پشتيباني از چند دستگاه (multi-device)، همزمان از اين پيام‌ رسان روي چهار دستگاه استفاده کنند؛ به صورتي که ديگر لازم نيست حتما نسخه اپ موبايل به اينترنت متصل باشد تا برنامه روي ساير دستگاه‌ها سرويس بدهد.

پيش از اين کاربران واتساپ براي آنکه بتوانند از نسخه دسکتاپ واتساپ به صورت همزمان با نسخه اپ موبايلي استفاده کنند،‌ لازم بود نسخه اپ موبايل به اينترنت متصل باشد. اکنون اين محدوديت‌ اتصال اينترنت اپ موبايل براي کاربران iOS برداشته شده است.

وب‌سايت WABetaInfo که اخبار مربوط به واتساپ را منتشر مي‌کند در گزارش جديد خود به اين موضوع اشاره کرده که قابليت جديد واتساپ به کاربران اين امکان را مي‌دهد که حداکثر چهار دستگاه (بدون احتساب دستگاه اصلي) را به يکديگر متصل کنند. با وجود اين ويژگي، کاربران بدون اينکه نياز داشته باشند به دستگاه اصلي متصل شوند، مي‌توانند از حساب واتساپ خود روي دستگاه‌هاي مختلف استفاده کنند.

در حال حاضر آخرين نسخه موجود در اپ استور ۲.۲۱.۱۸۰.۱۴ است که پس از دريافت آن اعلان پشتيباني از چند دستگاه در بخش Linked Devices نشان داده مي‌شود. به محض اينکه با درخواست واتساپ موافقت کنيد، از اتصال فعلي خود خارج خواهيد شد و سپس بايد دوباره کد QR موجود در صفحه را روي تمام دستگاه‌هاي متصل خود اسکن کنيد.

تنها چند ثانيه پس از اتصال به دستگاه جديدي مي‌توانيد تمام پيام‌هاي خود را روي آن همگام‌سازي کنيد. البته زمان آن بر اساس حجم تاريخچه پيام‌هاي کاربران متفاوت است. به محض پايان يافتن عمليات همگام‌سازي پيام‌ها، مي‌توانيد از حساب واتساپ خود روي ساير دستگاه‌ها استفاده کنيد، حتي اگر گوشي شما خاموش باشد.

توجه داشته باشيد که اين قابليت از حداکثر چهار دستگاه به صورت همزمان پشتيباني مي‌کند که هيچ‌ يک از آن‌ها به جز دستگاه اصلي نمي‌تواند موبايل باشد. همچنين پشتيباني از تبلت‌هاي آيپد و اندرويد هنوز به اپليکيشن واتساپ اضافه نشده است.

همچنين هنگام پيوستن به نسخه بتاي اين قابليت جديد، واتساپ هشدار مي‌دهد که برخي از ويژگي‌هاي اپليکيشن مانند تماس با افرادي که از نسخه قديمي آن استفاده مي‌کنند، احتمالا کار نخواهد کرد. هنوز مشخص نيست که اين بروزرساني جديد براي چه کاربراني فعال شده است، با اين حال مي‌توانيد آخرين نسخه ارائه شده را در اپ استور خود بررسي کنيد.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره