حذف 600 برند چینی از پلتفرم آمازون

مهر/ آمازون ۶۰۰ برند چيني را در پلتفرم خود ممنوع کرده است زيرا آنها قوانين شرکت از جمله سوءاستفاده از نقدهاي کاربران درباره محصولات را نقض کرده اند.
چندماه قبل به طور مرموزي چند فروشنده گجت از جمله آئوکي ام پاو، راو پاور، واواترونيک از پلتفرم آمازون ناپديد شدند. اکنون به تازگي مشخص شده اين شرکت آمريکايي بيش از ۶۰۰ برند چيني را در پلتفرم خرده فروشي آنلاين خود حذف کرده است.
اين شرکت طي ۵ ماه گذشته سختگيريهايي را براي فروشندگان در سراسر جهان انجام داده و دليل آن را نيز به طور واضح اعلام کرده است. سخنگوي آمازون به اين رسانه اعلام کرد اين ۶۰۰ برند عامدانه و مرتباً قوانين پلتفرم را به خصوص درباره سواستفاده از نقدهاي کاربران درباره محصولات را نقض کرده و به همين دليل حذف شدهاند.
نشريه ساوت چاينا مورنينگ پست نيز قبلاً از حذف اين تعداد برند چيني در پلتفرم آمريکايي خبر داده بود.
سختگيريهاي آمازون بر برندهاي حاضر در پلتفرم خرده فروشي اش پس از آن آغاز شد که گزارشي از نشريه وال استريت ژورنال نشان داد شرکتهايي مانند راو پاور در ازاي نوشتن کامنت براي محصولات به کاربران کارت هديه ميدهد.
اين در حالي است که آمازون در سال ۲۰۱۶ ميلادي استفاده از روشهاي انگيزشي براي دريافت نقد درباره محصولات را ممنوع کرد. برخي از پيشنهادات شرکتها براي دريافت نقدهاي مثبت به شکل برنامه پايلوت VIP يا تمديد ضمانتنامه محصول ارائه ميشود.
برخي ديگر از شرکتها پس از آنکه کاربر نقدي منفي نوشت در ازاي حذف آن، سرويسهايي مانند بازپرداخت کامل وجه، ارائه کالاي رايگان يا وجه نقد به وي پيشنهاد ميکنند.
هنوز مشخص نيست دقيقا کدام برندهاي چيني توسط آمازون حذف شدهاند.