دیجی کالا/ معمولا هنگامی که به‌دنبال جستجوی چیزی هستید، از صفحه‌ی نتایج اول گوگل فراتر نمی‌روید. اگر نتوانستید آنچه را که می‌خواهید در صفحه‌ی نتایج اول پیدا کنید، احتمالاً دست به تغییر نوشته‌ی خود خواهید زد. با این وجود، گاهی اوقات برای جستجوی اطلاعات موردنیاز خود لازم است تا به صفحه‌ی دوم یا سوم نیز مراجعه کنید.

اما این غول بزرگ دنیای جستجو امروز از انتشار قابلیت جدید خود در موتور جستجوگر موبایل‌ها خبر داده که براساس این ویژگی جدید، گزینه‌ی کلاسیک « بعدی»، «مشاهده‌ی بیشتر» یا لیستی از حروف «O» در کلمه GOOGLE برای دیدن نتایج بیشتر حذف شده و به جای آن محتوای‌های جدید به‌صورت بی‌نهایت برای شما به نمایش در خواهد آمد. به عبارتی دیگر تا زمانی که نتایجی برای محتوای جستجو شده وجود داشته باشد، به‌صورت خودکار برای شما نشان داده خواهد شد.


گوگل از این تغییر به‌عنوان یکی از مهم‌ترین تغییرات موتور جستجوی خود در گوشی‌های هوشمند یاد کرده است. این قابلیت جدید برای کاربران ایالات متحده آمریکا در حال انتشار است و به‌زودی سایر کاربران در سراسر جهان می‌توانند از این ویژگی جدید مرورگر گوگل استفاده کنند. نیرو آناند، مدیر محصول بخش جستجوی گوگل می گوید:« امروز ما با معرفی قابلیت اسکرول بی‌نهایت در گوشی‌های هوشمند نتایج جستجو را یکپارچه‌تر و بصری‌تر خواهیم کرد. اکنون وقتی به انتهای صفحه‌ی نتایج جستجو در گوشی خود می‌رسید، مجموعه‌ی بعدی نتایج به طور خودکار با اطلاعات مربوطه به شما نشان داده می‌شود.»

شرکت‌های بزرگی مانند گوگل که کاربران بسیاری دارند و افراد متعددی در سراسر جهان از خدمات آن‌ها استفاده می‌کنند، حتما باید به فکر بهبود سرویس‌های خود باشند. گاهی ممکن است توسعه‌دهندگان تغییر عظیمی در یک سرویس خاص اعمال کنند که به وضوح قابل مشاهده است؛ اما در بعضی مواقع اعمال تغییرات ظریف و کوچک به همان اندازه بر بهبود تجربه کاربری تأثیر دارد. این تغییرات ممکن است توسط کاربران احساس نشوند؛ اما تأثیر خود را روی آن‌ها می‌گذارند.

شایان ذکر است که گوگل در به‌روزرسانی قبلی خود برای مرورگر کروم، تغییرات ظریف اما بسیار خوبی بر تجربه جستجوی تلفن همراه اعمال کرده است. تغییرات ایجادشده به منظور راحت‌تر کردن خواندن نتایج جست‌وجو و مدرن‌تر کردن ظاهر این بخش است. اکنون این قسمت طراحی ساده‌تری دارد که به مخاطب حس خوبی القا می‌کند. درحال حاضر کادرهای گرد و کمی سایه‌دار در اطراف هر نتیجه جست‌وجو، جای خود را به خطوط مستقیم داده‌اند. گوگل در طراحی جدید این بخش از کادرهای گرد بیشتری استفاده کرده است. می‌توان با کمی دقت تغییرات یادشده را در حلقه‌های اطراف نوار جست‌وجو مشاهده کرد. همچنین اصطلاحاتی در آرم گوگل اعمال شده است.



درضمن گوگل در حال گسترش استفاده از فونت Google Sans است. اگر جزو کاربران سیستم عامل اندروید و جیمیل باشید، مطمئنا با این فونت آشنا هستید؛ زیرا از آن در این دو اپلیکیشن استفاده شده است. از بسیاری جهات، این فرایند تازه‌سازی ادامه کاری است که گوگل با رفرش کردن بخش نتایج جستجوی تلفن همراه در سال ۲۰۱۹ انجام داد. در آن زمان، تأکید بر این بود که با اضافه کردن علائم وب‌سایت و سایر موارد بصری جدید، بررسی کامل صفحه برای کاربر آسان‌تر شود. خواناتر کردن صفحه نتایج جست‌وجو برای کاربر، کاری است که پایانی ندارد.

بارگذاری نتایج اضافی در مرورگر گوگل روی گوشی‌ هوشمند شما به‌صورت خودکار اتفاق می‌افتد. اما به نظر می‌رسد که این قابلیت جدید هنوز برای نسخه‌ی دسکتاپ مرورگرهای گوگل در دسترس نیست و ما همچنان شاهد صفحات جستجوی  Gooooooogle در آنجا خواهیم بود. باید دید آیا این ویژگی جدید در مرورگر‌های غول بزرگ دنیای جستجو مورد توجه کاربران قرار می‌گیرد یا نه.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم