گیم فا/ الکترونیک آرتز (Electronic Arts) دستیابی به رکوردی جدید با FIFA 22 را جشن گرفته است چرا که این اثر موفق شده تا به عنوان محبوب‌ترین بازی ورزشی جهان شناخته شود.

در حال حاضر، تنها 22 روز از انتشار رسمی بازی FIFA 22 می‌گذرد. با این همه، در همین مدت کم این عنوان موفق شده تا به شدت رشد کند و در حال حاضر در بیش از 200 کشور در سراسر جهان با میانگین 89 میلیون مسابقه در روز تجربه می‌شود که رکورد بسیار بزرگی به حساب می‌رود. در حقیقت، FIFA 22 تبدیل به محبوب‌ترین بازی ورزشی جهان شده است.

آمارهای بیشتر نشان دهنده‌ی رشد سریع این فرنچایز هستند. در حالت Career Mode، بازی شاهد 3.1 میلیون باشگاه سفارشی جدید از طریق Create Your Club است که 2.1 میلیون گیمر را به صورت تقریبا مداموم به خود مشغول کرده است. در حالت Pro Clubs این عنوان، بیش از 57.7 میلیون مسابقه انجام شده و در حدود 326 هزار آواتار زن ساخته شده است که رکوردی بی نظیر محسوب می‌شود.

دیوید جکسون (David Jackson)، معاون اصلی برند EA Sports، در ابن رابطه مصاحبه کرد: «رشد بازی سبک ورزشی ما روی تمامی پلتفرم‌ها با سرعت بی سابقه‌ای ادامه دارد و جامعه‌ی فوق العاده‌ی طرفداران این عنوان در سطح گسترده‌ای درگیر تجربه و لذت بردن از حالات مختلف بازی شده‌اند. ما بسیار هیجان زده هستیم که موفق شده‌ایم تا یک تجربه‌ی گسترده و جهانی را در سبک ورزشی به تمام طرفداران خود در سراسر جهان ارائه دهیم.

در کنار صدها شریکی که ما را در این راه همراهی کردند از جمله لیگ برتر، بوندسلیگا (Bundesliga)، لالیگا سانتاندر (LaLiga Santander)، یوفا (UEFA) و بسیاری دیگر، مفتخریم اعلام کنیم که در حال حاضر موفق شده‌ایم تا با خلق یک عنوان لذت بخش و گسترده بیش از 150 میلیون گیمر علاقمند به فوتبال را در سراسر جهان راضی نگاه داریم و اجازه دهیم تا هر کسی به تیم مورد علاقه‌ی خود دسترسی داشته باشد.»

این خبر در بحبوحه‌ی مذاکرات فیفا و کمپانی الکترونیک آرتز منتشر شده است. این دو شرکت در حال حاضر در تلاش برای مذاکره بر سر معامله‌ای هستند که آینده‌ی این سری بازی را رقم خواهد زد. البته، لازم به ذکر است که بر طبق اخبار منتشر شده، روند مذاکرات بین این دو به خوبی پیش نرفته و حدود دو سال است که حال مذاکره هستند.

فیفا قبلاً اشاره کرده است که آن‌ها قصد دارند موقعیت تجاری و سیاست جدیدی را در میان بازی‌ها و ورزش‌های الکترونیکی اتخاذ کنند. این سازمان قبلاً آشکارا اعلام کرده است که برای دستیابی به این هدف با ناشران مختلفی در حال بحث و مذاکره هستند. در حال حاضر، سرنوشت سری موفق FIFA در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و باید منتظر ماند و دید که مذاکرات بین فیفا و الکترونیک آرتز چگونه پیش خواهد رفت.

عنوان FIFA 22 در حال حاضر روی پلتفرم‌های پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، ایکس باکس سری ایکس و سری اس، ایکس باکس وان و رایانه‌های شخصی (استدیا، اوریجین و استیم) در دسترس مخاطبان قرار گرفته است. نسخه‌ی legacy edition این عنوان نیز روی نینتندو سوییچ در دسترس قرار دارد. همچنین، در صورت تمایل می‌توانید نقد و بررسی بازی FIFA 22 را به قلم مهدی رضایی از اینجا مطالعه نمایید.

نظر شما همراهان همیشگی ما در این رابطه چیست؟ آیا تا به حال به عنوان FIFA 22 را تجربه کرده اید یا خیر؟

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم